90 dagar i värmen

söndag 24 november 2013 - fredag 28 februari 2014

Delfiner, apor och Ubud
fredag 21 februari 2014 - Ubud, Bali, Indonesien

Tidig morgon igen men vad gör man inte för att få se delfiner. Dagen startade 05:30 för att vi skulle bli upphämtade 06:00 och sedan åka ut med båt i soluppgången för att se delfiner. Vi hade valt en bra dag med blå himmel och nästan spegelblankt vatten. Vi hoppades på att få se dem

Utflykt till Tulamben
torsdag 20 februari 2014 - Bali, Indonesien

Dags för en ny snorklings och dykutflykt denna till Tulamben där vraket efter uss Liberty ligger. Liberty blev torpederat av en Japansk ubåt under andra världskriget och stod på stranden tidigare men drogs ned i vattnet av ett vulkanutbrott 1963. Idag var det bara vi och en divemaster och

Vilodag på hotellet
onsdag 19 februari 2014 - Lovina Beach, Buleleng, Bali, Indonesien

Tanken är god och sovmorgon är alltid skönt. pling plong 09:00 och så kom det in 4st och lagade frukost till oss. Vi spenderade dagen vid poolen och slappade men vid 13:00 kom jag på den briljanta iden att nattdyk borde jag hinna med så jag smet iväg och bokade ett sådant medans jag köpte

Utflykt till Menjangan
tisdag 18 februari 2014 - Menjangan Island, Bali, Indonesien

Morgonen börjar redan 07:30 med att 4st kommer in till oss och lagar frukost i vårat kök till oss. Vi ska bli upphämtade ungefär kvart över 8 för att åka till Menjangan Island för att dyka och snorkla. Minibussen som ska ta oss till Menjangan är inte direkt i toppskick men den rullar.

Bali Lovina Beach
måndag 17 februari 2014 - Lovina Beach, Buleleng, Bali, Indonesien

Gäsp, dagen börjar redan 03:30 med att larmen ljuder, stackars grannar. Tjohoo 50kg lättare och två väskor mindre att släpa på hoppas att de finns kvar när vi kommer tillbaks bara. Väl inne på flygplatsen så bestämmer Maya att hon minsann ska ha Big Mac till frukost kl 05:00 klart hon