Alla får sol. Thailand 2013!

torsdag 19 december 2013 - torsdag 9 januari 2014

Uppdraget är att få hela familjen att stänga av jobb,skola,träningar,xbox och tv i 3 veckor. Resan går till Koh Chang och avslutas i Bangkok.

Hemma.
torsdag 9 januari 2014 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Så nu var det över för den här gången. Relativt pigga blir vi upphämtade av Tore och Gudrun på Arlanda som håller med duggregn och 5 grader. Resan har varit väldigt lugn, tack vare mediautbudet på planet. Det underlättar mycket när alla kan titta på film, lyssna på musik och spela

Slutet är nära.
onsdag 8 januari 2014 - Bangkok, Thailand

Så var den här till slut, sista semesterdagen. Lätt tunga i huvet idag då vi (AoV) delade på en pava rött till middan igår, det var ett tag sen. Först in mot stan igen och utföra besöket på Mme Tussauds. Här finns ju en hel del österländska kändisar och politiker som man inte känner

Kungligt svettigt.
tisdag 7 januari 2014 - Bangkok, Thailand

Kultur och historia står på menyn idag. Sist vi var här blev vi shanghaiade av en tuktukmopedist och missade därför hela baletten med kungliga palats, det ska vi inte göra om idag. Därför tar vi BST ner till thaksin i Silom och våra "gamla" kvarter. Masstransport per flod är det tänkt

I affären, jättemaxi.
måndag 6 januari 2014 - Bangkok, Thailand

Trettondagen är helt vikt för att traska av och an i affärer. Men efter sovmorgon och en lite mera varierad frukost än vi är vana vid börjar vi med att lämna in ett tredje lass med skitiga kläder. Fantastiskt skönt att kunna göra så. ( Victoria tycker att det borde finnas nåt sånt

Mot storstan igen.
söndag 5 januari 2014 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Upp och hoppa, frukost och dusch. Efter en hastig slutpackning av väskorna sitter vi då på trappan och väntar in taxin. Prick 10:00 dyker han också upp och vi kan stuva in oss i Toyotan. Fin bil, utrustad med karaokemaskin och allt. Fast den ville ingen använda. Med minsta möjliga marginal