Asien 2013/2014

fredag 13 december 2013 - måndag 13 januari 2014

Asien 2013/2014. Inflygning Ho Chi Min och hemflygning från Bangkok en månad senare.

Back home...

Avslutade årets äventyr i fantastiska Bangkok. Skräddaren hann klart med dotterns balklänning och sonens kostym, sista kvällen. Det känns knepigt att lämna ett Bangkok i stor rädsla. Affärerna kommer att vara stängda och blockerade, turister ombeds hålla sig på hotellen och de som bor

Bangkok
onsdag 8 januari 2014 - Bangkok, Thailand

Har varit i Bangkok, några dagar. Eftersom programmet är späckat och Bangkok är staden som aldrig sover, har jag inte ens hunnit skriva. Att passera gränsen mellan Kambodja och Thailand är som att passera genom Narnias garderob. Bussen parerade halmeter djupa gropar i vägen genom Kambodja i

Happy New Year!
tisdag 31 december 2013 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Nyår i Sihanoukville, under dagen tilltar trafiken och alla Kambodjaner som ska fira Nyår vid kusten i Sihanoukville. Karavaner av bilar och mopeder tar sig fram hela dagen och strögar runt utanför vårt boende. Abbe har varit iväg på lokalmarknaden med vår vän Sockon, för att förbereda

Tur att inte mamma är med…..
måndag 30 december 2013 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Så var det dags för ö-tur. Vi mönstrar på den grön-röda gamla träskutan, den består av enkla träbänkar och ett tak över oss, tidigt på morgonen. Det är ett akrobatiskt äventyr att ta sig ombord. Vi är från Japan, Kina, Australien, Tyskland Kambodja och så vi då från Sverige.

Moppeentusiast
lördag 28 december 2013 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Mil efter mil på "mottobice" är bästa sättet att motverka rastlöshet, jag är övertygad om att jag måste varit moppe-åkande missionär i Asien i mitt förra liv. Kan inte trivas bättre än i Asien, trots alla år här och åka moppe i tropikvärmen är fantastiskt svalkande och man kommer