Gambia 2013

torsdag 5 december 2013 - söndag 9 februari 2014

Hemresa
lördag 8 februari 2014 - Serrekunda, Gambia

Nu är det packat för hemresan. Flyget går snart lördagmorgon 04:15- Måste man åka hem... tja, måste få några meter på snö innan vi åker ner till Kortvasan och jobba så klart. Annars hade jag nog stannat fram till i början på april..... Känner jag inte av lite Malaria nu.... kan

Gambiarapport
onsdag 29 januari 2014 - Serrekunda, Gambia

En rapport från en kyligt Gambia. Kvällar, nätter och tidiga morna är väldigt kalla just nu. Lägerelden ute, brinner från kväll till morgon för att vi inte ska frysa när vi ska sitta och vakta takplåten. Dom tycker nog att jag är en jobbig byggherre, alldelens för noggrann. Men har

Framflyttad hemresa
måndag 20 januari 2014 - Serrekunda, Gambia

Har förlängt föräldraledigheten en vecka så vi åker hem den 1 februari. Klinkrat på alla golv förutom toan inne, den ska vi börja med i veckan. Har börjat med yttertaket. Vi var en dag och tittade på lite ormar etc i Kartung. Lite kallt på nätterna utan tak, bara typ 20 grader

Turister
fredag 10 januari 2014 - Serrekunda, Gambia

I förgår passade vi på att vara turister för en dag. Vi åkte till stranden i Senegambia och badade. men oturligen så var det red flag, men vi fick gå in på hotellet i närheten och bada med Elias och Dennis. Idag var vi och tittade på klinkers och kakel till 2 badrum samt klinkers

Lite jobb på huset
söndag 5 januari 2014 - Serrekunda, Gambia

Har tagit upp en ny dörröppning till köket, så det blir närmare ut till kokplatsen och Fidel murade igen den gamla öppningen. Bananträden åkte igår, där ska det nya kokplatsen bli och ett förråd. bananträden var inte i bra skick ändå. Rivit ut vedspisen i köket, inget dom