Over and out
måndag 27 januari 2014 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Det blev en ordentlig slappardag första dagen i Jinja. Läsa, kolla internet, packa om lite. Kan ha lite att göra med att kvällen innan bjöd på pink party. Oj så rosa vi erövrade baren. En del blickar och frågor blev det. Men trevligt var det. Ändå till hunden som hängde i baren bet

Slutet är nära
fredag 24 januari 2014 - Jinja, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda

Internet har varit lite sådär på resan, men nu tänkte jag försöka göra ett inlägg. Vi har tagit oss till varmare Afrika, Uganda. Det är också stökigare och skitigare. Mer likt Afrika helt enkelt. Vi har tagit oss igenom branta backar, dans med barnhemsbarn, camping med flodhästar i

Gorillas
onsdag 15 januari 2014 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Tidig morgon. Som attans. Iväg i bilar. Och sen vänta. Till slut kom vi iväg igen. Kullerstensvägen från helvetet tog oss sakta och skakigt närmare bergen. Bara vandringen över lokalbefolkningens sluttande åkrar gjorde mig andfådd. Djungeln därefter gjorde det inte lättare för mig.

Det rena Afrika
tisdag 14 januari 2014 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Då var vi framme i värmen. Och vi har redan acklimatiserat oss rätt bra. Kanske för att det inte är olidligt varmt, bara en riktigt, riktigt, bra svensk sommar. Flygningen gick smärtfritt, om än rätt sömnlöst. I lördags vid lunch var vi framme i Kigali, Rwanda, och bussarna stod fint