Östra Indonesien

lördag 22 mars 2014 - fredag 30 maj 2014

Ny resa med ryggsäcken. Denna gång mer med dykningen i fokus.

12. Ticao & Padre Burgos
måndag 26 maj 2014 - Padre Burgos, Östra Visayas, Filippinerna

Efter 6 fina dagar på Sibuyan var det dax att dra vidare. Spontant kändes det som att det fick räcka med ett till stop (med dryga veckan kvar). Anting Ticao eller Padre Burgos. Väl framme i Mabate City missade vi färjan till Padre Burgos med 20min så valet blev enkelt. Mot Ticao. Väl där

11. Mount G2
fredag 16 maj 2014 - Magdiwang, MIMAROPA, Filippinerna

(Sen uppdatering, då resdagboken inte har fungerat korrekt) Efter en dryg veckas dyk på Romblon begav vi oss till grannön Sibuyan för att möta upp filipino-kanadensaren Marcus (som också var med i Anilao) Marcus ville bestiga Mount Guiting Guiting (även kallad G2). 2058m högt. Givetvis

10. Romblon
fredag 9 maj 2014 - Romblon, MIMAROPA, Filippinerna

Börjar sakta, sakta, sakta bli friskare. Att vila när man gör det självmant är jätteskönt. Men att tvingas till att vila är inget annat än tråkigt och dagarna går i snigelfart. Efter Anilao begav vi oss till Romblon. OMVÄGEN TILL ROMBLON Tyvärr var direktfärjan fullbokad, så vi

9. Turnén går vidare
lördag 3 maj 2014 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Hejdå Indonesien (för denna gång). Hej Filippinerna. I'm back!!! 3e gången nu, så det känns på sett o vis lite bekant :) Har redan en plan i mitt huvud för nästa gång jag besöker detta land. då vill jag komma hit i November månad; besöka Flores igen, göra ett besök i Lembeh (som

0scar i Östra Indonesien
8. Låååångsamt påväg mot Flores.
måndag 28 april 2014 - Larantuka, Nusa Tenggara Timur, Indonesien

Resdagarna är de tyngsta. 26h på en liten passagerarfärja i 30-35 graders hetta går väldigt långsamt, särskillt när det från början skulle gå 6 timmar fortare. Men det var den bästa vägen att ta oss 25mil västerut till Ankermi Happy Dive, en bit ifrån Maumere på ön Flores. Och