6/4 - 7/4 2014 Rotorua - Auckland
måndag 7 april 2014 - Auckland, Nya Zeeland

1. Svenska. 2. Deutsch 1. Det var fina två dagar i Rotorua. Vi badade i termalbad, vanlig pool och bubbelpool, samt besökte ett Geysirlandsskap och en livs levande Maoriby. På vägen mot Auckland tittade vi snabbt in hos paret vi hade träffat i Picton för två veckor sedan. De ville att vi

Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
4/4 - 6/4 2014 Havelock - Picton ( South Island) - Wellington (North Island) - Masterton - Rotorua
söndag 6 april 2014 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

1. Svenska 2. Deutsch 1. Vi körde på en mindre väg från Havelock till Picton. Tog god tid på oss och kom fram i god tid innan färjan skulle gå kl 14.00. Lite besvikna blev vi när vi såg en djurtransport på färjan. Vettskrämda kalvar stod så tätt att de inte kunde röra sig .

1/4 - 3/4 2014 Westport - Collingwood ( Cape Farewell) - Nelson - Havelock
torsdag 3 april 2014 - Havelock, Marlborough, Nya Zeeland

1. Svenska. 2. Deutsch 1. Westport var inte mycket att se, så vi åkte tidigt och hade som mål att sova över i Motueka. Motueka var dock inte enligt förväntningarna, så vi chansade och åkte till Collingwood. Det var ett bra val. Vi stannade två nätter och gjorde en dagsutflykt till Cape

29/3-31/3 2014 Queenstown - Haast - Westport, södra ön NZ
måndag 31 mars 2014 - Westport, West Coast, Nya Zeeland

1. Svenska. 2. Deutsch 1. Från Queenstown körde vi fram och tillbaka till Glenorchy och Paradise. Detta för att ha fått en liten glimt av Fjordlandet, eftersom vi tyvärr inte skulle hinna att åka fram och tillbaka till Miford Sound. Till Fjordlandet finns ett fåtal vägar mellan

27/3 - 28/3 2014 Geraldine - Queenstown
fredag 28 mars 2014 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

1. Svenska. 2. Deutsch Det här var en otrolig fin tur. Höga berg, djupa dalar, magnifika sjöar, bra vägar. Vi stannade ofta för att ta foton och för att njuta av vyer och dofter. Vi stannade till vid vingårdar och provsmakade och köpte en och annan flaska med dyrt vin. De vi har träffat

Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
26/3-27/3 Picton - Kaikoura - Geraldine ( nära Timaru)
torsdag 27 mars 2014 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

1. Svenska. 2. Deutsch 1. Vi har och har haft fint väder, men otur med vindarna. Vi ville gärna åka ut på havet i Kaikoura för "wale watching", men havet var för orolig och det blev ingenting av det. Vi övernattade i Kaikoura och åkte dagen efter utmed kusten söderut. Vi passerade

24/3 - 25/3 2014 Wellington, North Island - Picton, South Island
tisdag 25 mars 2014 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

1. Svenska. 2. Deutsch 1. Wellington är vackert och intressant. Stadskärnan ligger vid Cook-sundet och ytterområdena "hänger" vid sluttningarna mot norr, nordöst och nordväst. Vi besökte bl.a. Ett fint museum där vi lärde oss mycket om landets historia och Maorifolket. Det blåste

22/3 - 23/3 2014 Auckland - Wanganui - Wellington
söndag 23 mars 2014 - Whanganui, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

1. Svenska. 2. Deutsch 1. Det var skönt att lämna Auckland. Det känns alltid mycket rörigt med trafiken i en storstad som man inte känner till och det kräver fortfarande stor koncentration att köra på fel sida. Det lär inte vara alltför många sevärdheter i staden heller, så vi

21/3 2014 Sydney, Australien - Auckland, Nya Zeeland
lördag 22 mars 2014 - Auckland, Nya Zeeland

1. Svenska. 2. Deutsch 1. Det tar 3 timmar att flyga från Sydney till Auckland, Nya Zeeland. Tyvärr hade vi glömt att vi hade ett äpple och ett plommon i ryggsäcken. I tulldeklarationen kryssade jag för "nej, jag har inga jordbruksprodukter med mej". Ja, det blev 400 NZDollar/2250 SEK i

19/3-20/3 2014 Blue Mountains och Sydney
fredag 21 mars 2014 - Dargan, New South Wales, Australien

1. Svenska. 2. Deutsch 1. Vi åkte till Blue Mountains som en avslutning på en fin vistelse i Australien. Det är ett jättevackert område norr om Sydney. Höga berg och mycket skog. Vi åkte till Katoomba, som ligger mitt i bergen och vid ingången till självaste naturparksområdet. Vi