Bergsgorillor+ safari & Zanzibar

fredag 10 januari 2014 - torsdag 13 februari 2014

Åker med Rosabussarna tillsammans med Sussie Lindfors och Anna Norblad till Rwanda där vi bla ska upp och bergsgorillorna, åker vidare til Uganda, Kenya, Tanzania och avslutar sen resan på Zanzibar.

Lö 8e feb. Prison iland och lsköldpaddor
onsdag 12 februari 2014 - Zanzibar, Tanzania

Lö 8:e feb. Prison iland och sköldpaddor Vi åt en frukost kl. 07.30 som var mindre imponerande, men man fick nåt i magen i alla fall. Sen vid 08.30 var det avfärd för oss som hade bokat Prisson iland för att se de stora landsköldpaddorna. Det tog 30 min. att åka ut till ön, där vi sen

Sö 9e feb. Kryddtur och Nungwi
onsdag 12 februari 2014 - Zanzibar, Tanzania

Sö 9:e feb. Kryddtur och Nungwi. Vi åt frukost kl 07.30 och gick sen och packade ihop våra väskor och lämnade rummet. Idag ska vi nämligen lämna Stone town och åka vidare till Nungwi där vi ska bo den sista tiden. På vägen upp till Nungwi stannar vi på en kryddtur som är intressant

Ti 11e feb. Sol & bad & avskedsmiddagen
onsdag 12 februari 2014 - Zanzibar, Tanzania

Ti 11e feb. Sol & bad & avskedsmiddag När jag vaknar på morgonen vid sextiden ligger jag först kvar i sängen och lyssnar.... Jag hör inget regn, jag smyger fram till fönstret och kikar ut, ingen sol men heller inget regn! Hoppet lever! Lägger mig i sängen igen och väntar på att Sussie

Må 10e feb. Efrer stormen.
onsdag 12 februari 2014 - Zanzibar, Tanzania

Må 10:e feb. Efter stormen. Sussie vaknar nån gång vid sju för första gången och sätter ner fötterna på golvet, plask, men va..... Jag förklarar att vi bor i en bassäng just nu men att jag försökt rädda våra tillhörigheter till högre mark. Hon har inte hört hur jag bökat runt