Lö 8e feb. Prison iland och lsköldpaddor
onsdag 12 februari 2014 - Zanzibar, Tanzania

Lö 8:e feb. Prison iland och sköldpaddor Vi åt en frukost kl. 07.30 som var mindre imponerande, men man fick nåt i magen i alla fall. Sen vid 08.30 var det avfärd för oss som hade bokat Prisson iland för att se de stora landsköldpaddorna. Det tog 30 min. att åka ut till ön, där vi sen

Sö 9e feb. Kryddtur och Nungwi
onsdag 12 februari 2014 - Zanzibar, Tanzania

Sö 9:e feb. Kryddtur och Nungwi. Vi åt frukost kl 07.30 och gick sen och packade ihop våra väskor och lämnade rummet. Idag ska vi nämligen lämna Stone town och åka vidare till Nungwi där vi ska bo den sista tiden. På vägen upp till Nungwi stannar vi på en kryddtur som är intressant

Ti 11e feb. Sol & bad & avskedsmiddagen
onsdag 12 februari 2014 - Zanzibar, Tanzania

Ti 11e feb. Sol & bad & avskedsmiddag När jag vaknar på morgonen vid sextiden ligger jag först kvar i sängen och lyssnar.... Jag hör inget regn, jag smyger fram till fönstret och kikar ut, ingen sol men heller inget regn! Hoppet lever! Lägger mig i sängen igen och väntar på att Sussie

Må 10e feb. Efrer stormen.
onsdag 12 februari 2014 - Zanzibar, Tanzania

Må 10:e feb. Efter stormen. Sussie vaknar nån gång vid sju för första gången och sätter ner fötterna på golvet, plask, men va..... Jag förklarar att vi bor i en bassäng just nu men att jag försökt rädda våra tillhörigheter till högre mark. Hon har inte hört hur jag bökat runt

31:a jan. Safari för hela slanten
fredag 7 februari 2014 - Nairobi, Kenya

31:a jan. Safari för hela slanten. Jag och Sussie gick upp 05.50 för att hinna först in i duscharna och det skulle finnas varmvatten från klockan fem på morgonen, det fanns det inte i det duschhuset vi valde i alla fall så det blev bara tvättat på tre ställen kan jag informera. När vi

Lö 1a feb. Safari och masaiby
fredag 7 februari 2014 -

Lö 1:a feb. Safari och masaiby. Idag ska vi lämna Masai mara och åka tillbaka till Nairobi, men först ska vi på safari och sen besöka en Masai by. Det är några som ska flyga luftbalong över masai mara (vi tyckte der var på tok för dyrt, 410 USD) så de måste gå upp tidigt eftersom dom

Sö 2a feb. Vi lämnar Kenya
fredag 7 februari 2014 -

Sö 2:a feb. Vi lämnar Kenya. Idag lämnar vi Nairobi och Kenya och åker in i Tanzania och nästa campingplats som ligger i Karatu. Så idag blir det bussdag hela dagen. Vi säger hejdå till Kenneth som åker hem till Sverige på kvällen, igår kom den nya chauffören Thomas som ska köra

Må 3e feb Ngorongokratern.
fredag 7 februari 2014 - Ngorongoro Crater, Arusha, Tanzania

Må 3:e feb. Ngorongokratern. Idag var det frukost redan kl. 05.30 eftersom vi ska på safari i Ngorongokratern, som är en nationalpark i en imploderad vulkan med en diameter på nio kilometer. Vi åker 8 st i våran safaribil, återigen är det Jag, Sussie, Åsa, Shivani, Solveig, Irene och

On 5e feb. Mot Dar es salaam
fredag 7 februari 2014 - Dar es-Salaam, Tanzania

On 5:e feb. Mot Dar es salaam Frukost klockan fem och sen fortsatte vi mot Dar es salaam. Vi stannade och handlade och käkade lunch på ett shoppingcentrum inne i stan innan vi åkte vidare till campingen som ligger precis vid stranden. Då vi kom fram till campingen vid fyra tiden slängde vi