USA,en utbytes termin i Pembroke

fredag 10 januari 2014 - fredag 30 maj 2014

Den här resedagboken kommer att handla om livet på University of North Carolina at Pembroke. Hur min utbytestermin i USA kommer vara, i en liten "stad" med ca 3000 människor! :) Det blir jag och USA's urinvånare(indianer). :)

Slutet av vecka 2 at Pembroke
lördag 25 januari 2014 - Pembroke, North Carolina, USA

Hej igen! Nu har jag varit här i två veckor men det känns som mycket längre, det är så mycket som händer och det är mycket plugg. Skolan är rolig, klasserna är bra och intressanta. :) däremot är dom ju så bra på att ge läxor, inte min favorit precis... :/ Jag känner däremot hur

Framme i Pembroke
måndag 13 januari 2014 - Pembroke, North Carolina, USA

Hej på er där hemma! Nu är jag äntligen framme i Pembroke och på campus. Resan gick bra, den var dock ganska seg men allt gick förvånansvärt smidigt måste jag säga. Skönt nog så var en natt på hotell precis vad man behövde, sova igen sig lite efter resan. :) Så i lördags kom skolan

Inför resan
tisdag 7 januari 2014 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Hej allihop! Detta blir det första inlägget på den här resan. Blir inget långt inlägg, det är ju dags att försöka få klart packningen eller iallafall så gott som. :) Men det är nu man förbereder sig på att åka, trots jag inte fattat att det är så snart som på fredag. Det kommer