Sri Lanka - en rundresa

tisdag 17 december 2013 - lördag 11 januari 2014

Sri Lanka jul och nyår 2013-2014 blev en fin resa med mycket bad, omväxlande natur, valsafari, på-landsafari och en cykeltur i ett världsarv! Vi startade i Negombo, åkte vidare upp till Kandy, såg och försökte bestiga Sigiriya, åkte mil efter mil i teplantager, stannade i mysiga byn Ella, vidare ner till Tissa. I Tissa stannade vi två nätter, hann med en safari på land. Åkte vidare till Mirissa där vi vistades över nyår och som hade i vår smak det bästa badet med en sandig strand utan korallstenar. Sista veckan bodde vi i Unawatuna som var mer turistigt med butiker och fler restauranger. Här cyklade vi med en organiserad tur till Galle. Sista natten åkte vi till Negombo eftersom vårt flyg hade tidig avresa.

Sri Lanka vår rundresa i korthet
tisdag 28 januari 2014 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH i Sri Lanka - en rundresa
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Södra delen på ön
tisdag 31 december 2013 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Härlig strand, massage och lätt att slappa:)

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH i Sri Lanka - en rundresa