Dominikanska republiken

onsdag 5 februari 2014 - onsdag 5 mars 2014

Karneval i La Romana!
torsdag 27 februari 2014 - La Romana, Dominikanska republiken

Idag är det Dominikanska Republikens nationaldag. Vi hade bestämt oss för att åka in till La Romana som är Dominikanska Republikens tredje största stad, ungefär lika stor som Jönköping. På hotellet sa de att det skulle vara karneval där idag och att den skulle börja runt lunchtid.

Japansk restaurang testad
onsdag 26 februari 2014 - La Romana, Dominikanska republiken

Idag vaknade Emilia vid kl 06.30. För att inte väcka Christopher och Gottfried gick vi ut för att lägga våra handdukar i en cabana på stranden. Sedan gick vi upp till restaurangen och bokade in oss på den japanska restaurangen i kväll. Kul att testa lite nya :) efter det gick vi tillbaka

Valsafari i Samanabukten
tisdag 25 februari 2014 - La Romana, Dominikanska republiken

Idag är det dags för lite valsafari. Vi blev upphämtade kl 07.00 vid vårt hotell i en liten minibuss som lät väldigt konstigt. Christophers mmentar var "tror du denna kommer hålla hela resan". Vi åkte sedan vidare till några andra hotell för att hämta upp mera folk. Vid det tredje och

Studiebesök i restaurangköket
måndag 24 februari 2014 - La Romana, Dominikanska republiken

Idag gick christopher upp tidigt och bokade en cabana på stranden. Han var även uppe och bokade in oss på brasilianska restaurangen. Vid frukosten idag behövde Gottfried gå på toaletten och jag skulle följa med honom dit. Han visade mig vart herrtoan var på restaurangen och jag tänkte att

Smuggla sprite till försäljare
söndag 23 februari 2014 - La Romana, Dominikanska republiken

Idag vaknade Emilia tidigt. Eftersom vi hade planerat att åka in till La Romana idag gick jag inte ut och tog några solstolar. När vi hade ätit frukost gick vi upp till receptionen och frågade. Då sa de att karnevalen är den 4 mars. Vi bestämde oss då för att inte åka in dit idag utan