Gambia 2014

tisdag 28 januari 2014 - onsdag 12 februari 2014

Återbesök i Gambia.

Tisdag 11/2
onsdag 12 februari 2014 - Serrekunda, Gambia

Tisdag 11/2 Så var då den tråkiga hemresedagen inne. Förmiddagen ägnades åt att packa väskorna. Receptionen ringde och frågade när vi ville ha dem hämtade. Jag sa kl. 12 och tro mig eller inte, men exakt kl. 12 stod bäraren utanför vår dörr. Innan dess hade jag varit och hämtat

Lördag 8/2 och söndag 9/2
måndag 10 februari 2014 - Serrekunda, Gambia

Lördag 8/2 Vid poolen hela dagen. Fick solsängar med direkt morgonsol. Folk är väldigt tidigt och markerar platser med handdukar eller böcker. Fick information från Modelljärnvägsföreningen att det var lite oklarheter och funderingar om bokföringen inför årsmötet senare på

Måndag 10/2
måndag 10 februari 2014 - Serrekunda, Gambia

Måndag 10/2 Varmt och skönt på kullen ovanför poolen. Svetten rinner i strömmar och det är synd att vi ska åka hem i morgon. Linda kom på besök med några brev som vi ska posta hemma och Buba kom med en tavla från familjen. Linda gav Buba samma råd som vi gav honom förra gången. Att

Torsdag 6/2 och fredag 7/2
lördag 8 februari 2014 - Serrekunda, Gambia

Torsdag 6/2 Tidigt uppe för att boka bra platser vid poolen. Efter frukosten gick vi ner och hade skugga först och så småningom kom den starka solen. Usel internetanslutning. Barbro fick det att fungera på sin mobil men för mig funkade det dåligt både på mobilen och på datorn. På

Tisdag 4/2 och onsdag 5/2
torsdag 6 februari 2014 - Serrekunda, Gambia

Tisdag 4/2 En heldag under ett parasoll vid poolen. Till lunch åt vi en jättefin papaya, som Buba kommit med. Han hade också med sig två bröd från presidentens bageri. Till det åt vi mjukost, Kalles kaviar och drack Coke. På eftermiddagen tog jag en kortare promenad på stranden. Nedanför