Volontärresa till Malawi

lördag 18 oktober 2014 - söndag 7 december 2014

Den 18 oktober åker jag iväg på en volontärresa igen. Det blir Afrika igen men denna gången ska jag till Malawi och en by som heter Lifuwu vid stranden av Malawisjön. Jag åker med en schweizisk organisation som heter help2kids, www.help2kids.org

På svensk mark igen
söndag 7 december 2014 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hej igen alla ni som följt min resa på den här sidan! Nu har jag nyligen landat i Sverige o väntar bara på det sista flyget hem. Det går inte förrän kl 12 så det dröjer några timmar. Men då hinner jag ju skriva mitt sista inlägg på den här sidan så länge. Var uppe som vanligt i

Dags att ta farväl??
fredag 5 december 2014 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Fredag o sista dagen på projekten här i Lifuwu. Så tråkigt att lämna nya vänner o hela denna byn o detta land. Skulle gärna komma tillbaka, kan ju hoppas att jag kan göra det. Strax innan jag skulle gå från kliniken kom mr Zakeu, "doktorn" förbi o frågade hur det var. Tyckte det var

Soluppgången
torsdag 4 december 2014 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Hade ställt klockan på 4:45 idag men vaknade ändå två minuter innan detta. Hade tänkt att få se soluppgången innan jag åker hem. Shannon skulle också med så vi gjorde oss i ordning, tog med kamerorna o gick ut på stranden. Tyvärr var det lite molnigt men det var vackert ändå. Det är

Nedräkning
onsdag 3 december 2014 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Bara två dagar kvar nu, sen har faktiskt hela 7 veckor gått, tro det eller ej!! Igår var det kliniken som vanligt. Festus är ju ledig o Tamanda är där istället. Syns när en kvinna "is in charge"! Det var ordning i skåpen, pillrena stog t.o.m. i bokstavsordning!! Jag räknade Aspirin, 1000

World Aids day
måndag 1 december 2014 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Tina- the performance went well! I remembered my two words, thank god?? Ja, idag var alltså Världs AIDS dagen, jag återkommer till den. Vi började med outreach tillsammans med Nicole o då blir det inte mkt skratt inte, inte så mkt samtal under resan heller. Idag var vi i den mestadels