MC-Touring i Europa

onsdag 4 juni 2014 - torsdag 19 juni 2014

Resa genom många av Europas länder med mål att resa på dom roligaste vägarna som man som motorcyklist kan möta i t.ex alperna. Ett antal stopp på dom platser vi passerar och som verkar vara intressanta. 2,5 veckor är den planerade reslängden. Medresenär är Erik Johansson från Luleå.

Nu styr vi norrut
lördag 14 juni 2014 - Bettembourg, Luxemburg, Luxemburg

Efter frukost i Bulle (Ja det låter knäppt) så lämnade vi Schweiz och åkte på den Franska landsbygden nu var det bara att hitta småvägar som var krokiga så att vi får nöta jämnt på sulorna, nattens regn hade gjort att sockarna inte torkat efter gårdagens tvätt med hårschampo så jag

Senast aktiv - från Kalix NO, Norrbottens län, Sverige
Efter kaffet blev det bulle
fredag 13 juni 2014 - Bulle, Schweiz

Några sniglar till middag blev det inte igår och det fanns inte ens på menyn! Grodlår fanns det men jag var inte så sugen på det just då. till frukost år jag såna där fikabröd som ser ut som snigelskal och närmare än så ska jag nog inte prova. Efter frukost så begav vi oss upp på

Senast aktiv - från Kalix NO, Norrbottens län, Sverige
Ingen asfalt så lång ögat når
torsdag 12 juni 2014 - Val-d'Isère, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Efter en seg start som det alltid blir när hotellfrukosten inte öppnar förrän 8 så var dagens mål inte något som svenssonturisten besöker men ändå en rutt som drar folk från hela europa. Målet hette Fort Jafferau och ligger högst upp på det 2805 meter höga mount Jafferau, vägen

Sussa i Susa
onsdag 11 juni 2014 - Susa, Piemonte, Italien

Dagen började med att vi tittade på väderleksrapporten och snabbt kunde vi konstatera att något åskväder med regn i Lichtenstein tänkte vi då inte alls åka till, vi lade istället rutten mot St Moritz i Schweiz. Innan vi lämnade skatteparadiset som vi sovit i så passade vi på att fylla

Stelvio
tisdag 10 juni 2014 - Via Fontana, 383, Livigno, Lombardiet, Italien

Efter en god frukost så lämnade vi liksom alla andra hotellet på två hjul, skillnaden var väl att vi hade motor, dom andra var cykelnördar. Morgontemperaturen var lite kylig inte mer än 17 grader, framåt dagen så steg temperaturen mot 31 grader, våra gps var inprogrammerade på geocachen