Nu styr vi norrut
lördag 14 juni 2014 - Bettembourg, Luxemburg, Luxemburg

Efter frukost i Bulle (Ja det låter knäppt) så lämnade vi Schweiz och åkte på den Franska landsbygden nu var det bara att hitta småvägar som var krokiga så att vi får nöta jämnt på sulorna, nattens regn hade gjort att sockarna inte torkat efter gårdagens tvätt med hårschampo så jag

Senast aktiv - från Kalix NO, Norrbottens län, Sverige
Efter kaffet blev det bulle
fredag 13 juni 2014 - Bulle, Schweiz

Några sniglar till middag blev det inte igår och det fanns inte ens på menyn! Grodlår fanns det men jag var inte så sugen på det just då. till frukost år jag såna där fikabröd som ser ut som snigelskal och närmare än så ska jag nog inte prova. Efter frukost så begav vi oss upp på

Senast aktiv - från Kalix NO, Norrbottens län, Sverige
Ingen asfalt så lång ögat når
torsdag 12 juni 2014 - Val-d'Isère, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Efter en seg start som det alltid blir när hotellfrukosten inte öppnar förrän 8 så var dagens mål inte något som svenssonturisten besöker men ändå en rutt som drar folk från hela europa. Målet hette Fort Jafferau och ligger högst upp på det 2805 meter höga mount Jafferau, vägen

Sussa i Susa
onsdag 11 juni 2014 - Susa, Piemonte, Italien

Dagen började med att vi tittade på väderleksrapporten och snabbt kunde vi konstatera att något åskväder med regn i Lichtenstein tänkte vi då inte alls åka till, vi lade istället rutten mot St Moritz i Schweiz. Innan vi lämnade skatteparadiset som vi sovit i så passade vi på att fylla

Stelvio
tisdag 10 juni 2014 - Via Fontana, 383, Livigno, Lombardiet, Italien

Efter en god frukost så lämnade vi liksom alla andra hotellet på två hjul, skillnaden var väl att vi hade motor, dom andra var cykelnördar. Morgontemperaturen var lite kylig inte mer än 17 grader, framåt dagen så steg temperaturen mot 31 grader, våra gps var inprogrammerade på geocachen

Grossglockner
måndag 9 juni 2014 - Pedraces, Trentino-Alto Adige, Italien

Igår så var man upp mot 1000 meter och hitlers örnnäste låg på ca 1800 meter. morgonen började fint och vi hade väl ca 24 grader men en resa får inte vara utan problem, fort kom vi på vägar där det stod Omleitnung vilket betyder att vägen leds om, ny rutt lades och efter ett fint pass

Senast aktiv - från Kalix NO, Norrbottens län, Sverige
från koja till slott (och besök i en stuga)
söndag 8 juni 2014 - Berchtesgaden, Bayern, Tyskland

Natten i Tjeckien var mycket intressant, Erik somnade strax efter han börjat snarka och tjeckerna dom festade på gräsmattan vid hojarna hela natten, strax innan midnatt drog man igång ett fyrverkeri som varade i säkert en kvart, fönstren skakade och det var svårt att sova i den

Terezin
lördag 7 juni 2014 - Přeštice, Tjeckien

Efter frukosten beslöt vi oss för att åka ner mot Terezin iTjeckien, gårdagens autobahn var inget som vi ville upprepa så vi lade en rutt efter småvägar.... eller jag lade en rutt. Eriks gps hade kastat in handsken och fungerade bara utan minneskort =utan kartor. vilka fantastiska småvägar

Varmaste dagen.
fredag 6 juni 2014 - Kreischa, Sachsen, Tyskland

Efter en god natts sömn i lakan som doftade sommaräng så åt vi frukost och styrde sedan sydöst ner mot Polen. Direkt man kom över på den polska sidan så stod det lättklädda damer längs efter vägen, det kan ha varit värmen men jag tror att det var deras arbetskläder. I Polen började

Iron butt och
torsdag 5 juni 2014 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Nu är man med i klubben Iron butt, återstår endast att lämna in tankkvitton så får vi certifikat på att vi klarat 1000 miles på motorcykel inom 24 timmar. Var det kul körning.... Nej! Hade vi bra väder..... Nej! Kommer jag göra om det.... Nej! Tyckte jag det var värt det igår när jag