Tågluff Frankrike 2014

måndag 28 april 2014 - tisdag 13 maj 2014

Tågluff till Frankrike via Danmark, Tyskland och Holland. Avstickare till Spanien och ev Italien och Schweiz.

Dag 15-16
tisdag 13 maj 2014 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Snart en månad efter hemkomst skriver jag lite om de sista dagarna på resan. Bättre sent än aldrig. Vi avslutade resan där vi började, i Köpenhamn. Vi bodde på ett mysigt backpacker-hotell nära tågstationen. Ett sånt där med gemensam toalett och dusch i korridoren. Som vanligt på

Dag 14
söndag 11 maj 2014 - Genève, Schweiz

Dag 14 åkte vi till Geneve. Både jag och Andina börjar bli trötta på åkandet fram och tillbaka nu så i Geneve väntade vi mest på att få åka vidare. Vi tog en båttur på Genevesjön. Tur att Michel betalade för den var värdelös. Regnade gjorde det också. Efter det kördes vi till

Dag 13
lördag 10 maj 2014 - Firminy, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Vi besökte Saint Etiennes hemmaarena och handlade i souvernirshopen. Vi köpte en flaska vin och barnen köpte en fotboll. Senare åkte vi upp i bergen vid ett slott och hade picknick och sparkade fotboll med Adrien och Cedric. På kvällen tittade vi lite på schlagern. Rini, Andinas moster,

Dag 12
fredag 9 maj 2014 - Firminy, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Vi är nu i Köpenhamn och är väldigt trötta men jag skriver lite om vad vi gjort i helgen. Vi hälsade på Andinas moster och hennes familj. Michel, Adrien och Cedric hämtade upp oss på tågstationen i Saint Etienne och sen åkte vi hem till dom i Firminy, en liten by utanför stan. Vi åt

Dag 11

Vi var i Nice, Monaco och Ventimiglia i Italien. I Ventimiglia stannade vi bara ungefär en halvtimme innan vi åkte till Monaco. Där gick vi runt och tog bilder och åt. I Nice gick vi till stranden. Fina städer men Cannes var ändå bäst.