Drömresan till Japan (Planering)

söndag 26 juli 2015 - fredag 26 augusti 2016

Då jag fyller 30 i december 2015 kommer jag under sommaren 2015, alternativt sommaren 2016 genomföra min drömresa till Japan. Här kommer jag lägga upp min planerade reserutt och när det väl är dags för själva resan kommer en ny resa skapas där jag kommer lägga upp bilder och allt. Resan kommer börja i Fukuoka och vart den slutar... ja, det återstår att se :o)

Peace Memorial Park & Museum
söndag 19 juni 2016 - Hiroshima, Hiroshima prefektur, Japan

Stad som är världskänd då den drabbades av atombomber under Andra Världskriget. Mycket av staden är kvar i det skicket som det blev efter bombningarna och ett Peace Memorial Center är uppbyggt för att minnas tiden som var. Peace Memorial Park Info Öppettider: 8.30-18. Pris: 50 yen för

Hiroshimajo
söndag 19 juni 2016 - Hiroshima, Hiroshima prefektur, Japan

Hiroshimajo (Hiroshima Castle) kallas även för "Carp Castle" byggdes 1589 men fördärvades under bombningen under Andra Världskriget. 13 år senare återuppbyggdes det tillsammans med resten av staden. Hiroshima Castle (Hisohimajo) Öppettider: 9-18. Pris: 360 yen. Stad: Hiroshima Prefektur:

Mount Inasi
lördag 18 juni 2016 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Ett 333 meter högt berg som är ett av de tre bästa bergen för nattliga utsikter. Man kan nå toppen via linabana, buss eller bil. Mount Inasa (Inasayama) Info Öppettider: Alltid öppet. Pris: 120 yen ToR för Linbana. Stad: Nagasaki Prefektur: Nagasaki Provins: Kyushu Länk:

Mount Futago
lördag 18 juni 2016 - Ōita, Ōita prefektur, Japan

För atta Silver Fang (Ginga Nagareboshi Gin) fans där ute är ett besök till Mount Futago ett måste. Mount Futago är det berömda Ohu/Tvillingpasset som ses i den berömda anime serien från 1980-talet. Berget är 721 meter högt och omringas av flera dalar och tempel. Området i sig kallas

Beppu
lördag 18 juni 2016 - Beppu, Ōita prefektur, Japan

Beppu är ett av Japans mest kända Hot Spring Resorts. Beppu är den stad i Japan som producerar mest vatten och Här finns källor av flera olika typer och färger. Generellt sett kan man säga att det finns två kategorier av Hot Springs i Beppu. De man badar i och de man endast ser på. De