Safari i Uganda och Rwanda

söndag 27 april 2014 - söndag 18 maj 2014

Bara ett lugnande besked!
fredag 16 maj 2014 - Nairobi, Kenya

Vi har hört på nyheterna att det varit bombningar både i Mombasa och Nairobi. Inget vi märkt av! Är tillbaka på campen i Nairobi och allt är lugnt. Stannar här till imorgon innan jag åker direkt till flyget och åker åter till stockholm. Ha de bra! Anna

På väg tillbaka till Nairobi
onsdag 14 maj 2014 - Nairobi, Kenya

Vi har lämnat Rwanda och påbörjat resan tillbaka till Nairobi. Stannade 1 natt i Mburus nationalpark och är just nu tillbaka i Jinja. Idag fortsätter vi upp mot Kenya och målet för natten är eldoret. Det mesta går ganska bra. Lastbilen fungerar igen men ..... för nån dag sen fastnade vi

Rwanda
lördag 10 maj 2014 - Kigali, Rwanda

Hej på er!Har nu varit i Rwanda i 2 dagar. Besökt museet efter folkmordet i hvudstaden, kusligt. Idag vandrat i begen och sett bergsgorillorna. Mycket häftigt, de kom så nära oss som en meter!Det har varit lite bekymmer längs med vägen, lastbilen har haft både det ena och det andra felet

Shimpans trekking
söndag 4 maj 2014 - Jinja, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda

Nu har vi förflyttat oss från Kenya till Uganda.Först 2 nätter i Jinja där det erbjöds forsränning på nilen en hel dag. Riktigt kul men får ju erkänna att det var ganska jobbigt. Mycket paddlande och så lyckades vi få flotten att välta 2 gånger. Minst sagt en annorlunda upplevelse att

Första safarituren!
tisdag 29 april 2014 - Nairobi, Kenya

Hej! Har nu campat i 2 nätter. Strålande väder, regnperioden verkar vara över. Hunnit med en stadsvandring och idag safari från 6 på morgonen. Så som vanligt är det inga lata dagar och ingen sovmorgon. Imorse serverader frukosten kl 5 så 4 var det väckning och alla tält skulle rivas.