Malta- weekend

torsdag 5 juni 2014 - söndag 8 juni 2014

Jag har länge drömt om att åka till Malta. Jag vet inte varför, för jag vet absolut ingenting om landet! Till att börja med fick jag ta reda på exakt var den låg, sedan vad huvudstaden hette. Men av någon anledning så har jag blivit besatt av att komma dit. Nu äntligen... Tack vare mina arbetskollegors insamling så har jag möjlighet att åka på semester till den här intressanta ön. Jag ska få möjligheten att koppla av några dagar och njuta av en ny spännande plats tillsammans med min härliga och trogna reskamrat Ellinor. Åh vad det här ska bli underbart!!

Avslutningsvis
söndag 8 juni 2014 - Malta

Vilka tunga huvuden vi vaknade med cirka 3,5 timme efter att vi somnat! Men det var det värt. Vi är båda mycket nöjda med hela gårdagen och det känns inte helt oväntat tråkigt att semestern redan är slut. Det blev lite kort den här gången i och med att jag inte har hälsa nog att vara

Hanna_Bylund i Malta- weekend
En perfekt dag med rundtur på Malta och avslutning på Golden Bay!
lördag 7 juni 2014 - Malta

Eftersom frukosten serveras mellan 07:00-10:00 så är man tvungen att gå upp i ganska god tid. Det gör oss ingenting och speciellt inte i dag då vi ändå hade en hel lista med saker som vi önskade göra. Vi åt en frukost i lugn och ro medan vi funderade ut hur vi skulle lägga upp

Mycket sol och utflytkt till Maltas huvudstad Valletta
fredag 6 juni 2014 - Valletta, Malta

Nu har vi konstaterat att allt här har överträffat våra förväntningar - till och med frukosten. ”Utökad frukost” som det stod i hotellinformationen är för mig väldigt luddigt men tydligen innebär det en mindre buffé. Mätta blev vi i alla fall! Vattenmelonen var godast. Frukten här

Hanna_Bylund i Malta- weekend
Äntligen är vi på denna lilla fantastiska ö!
torsdag 5 juni 2014 - Sankt Julian's, Saint Julian's, Malta

Wow, vi är äntligen här! Jag vågar knappt tro det. Är fortfarande rädd att jag precis som ur en alldeles för bra dröm ska vakna upp med ett ryck. In i det sista så vågade jag inte hoppas för mycket på att vi skulle komma iväg, inte förrän vi väl lyfte från Arlanda. Alltför mycket