Östeuropa 2014

torsdag 12 juni 2014 - lördag 12 juli 2014

Jaha, nu drar det ihop sig till en ny rosa resa, det går inte att låta bli att åka på detta vis när man väl har fått smak på det. Denna gång kliver jag för ovanlighetens skull på bussen i Stockholm, det kommer att kännas lite ovant. Vi tar färjan till Lettland och därefter så följer ytterligare 11 länder i östra Europa. Mina upplevelser kommer ni att kunna läsa med ojämna mellanrum här. Hoppas att ni som står med i min gamla adresslista från förra resan vill följa mig även denna gång, annars går det säkert att avregistrera sig på något vis. Ha en trevlig sommar!

Sista rapporten
måndag 14 juli 2014 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Jaha, även denna resa tog slut. Sista veckan tillbringade jag och 27 andra, plus 4 besättningsmän, på Madona, en 22 meters fiskebåt från 1956 som senare blivit ombyggd till kryssningsfartyg. Charmig skuta med små hytter, stort soldäck och goda drinkar. Vi åkte runt till 6 olika hamnar,

Andra "perioden"
lördag 5 juli 2014 - Split, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Jaha, då var resan avslutad för en stor del av gänget, vi är ca. 8 personer kvar som ska ut på en veckas kryssning, resten har vi just vinkat av och de är på väg till flygplatsen. Det känns tomt, men vi kommer att få påfyllning av ett nytt gäng som börjar sin resa med att kryssa. När

Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Rapport om ett sjukhus i Vitryssland
fredag 27 juni 2014 - Sofia, Sofia City Province, Bulgarien

Hej! Här kommer äntligen en kort rapport från öst. Ni far lasa fortsattningen utan åäö. Resan ar fantastiskt kul, men otroligt hektisk. Datorer och internetcafeer ar det ont om, till nasta resa ska jag inforskaffa en padda sa att jag kan skriva pa bussen och sedan skicka inlaggen nar jag

Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
En sammanfattning av kommande äventyr!
fredag 6 juni 2014 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Så här beskriver Rosa bussarna själva resan: Vecka 1 Vi startar vår resa i Stockholm och därifrån tar vi oss med båt till Lettlands huvudstad Riga. Riga är en stad som har allt och brukar i folkmun kallas för lilla Paris. I Riga väntar oss arkitektur i världsklass, ett sprudlande