Nordöstra Nordamerika innan vuxenlivet

fredag 13 juni 2014 - fredag 25 juli 2014

Ett sista sommarlov? I vilket fall blir det ca 3 veckor i Kanada med Tünde, och 3 veckor i USA med Jonathan och Anders som lite av en examensresa! Eftersom jag under våren var i Brasilien hamnar det på kartan....

End of roadtrip, end of America
fredag 25 juli 2014 - New York, USA

Med detta vill jag bara avrunda denna resa. Vi for till Killington, där vi fick gå upp för en skidbacke och spela golf. Vi spelade också frisbeegolf. Vi lämnade tillbaka vår hyrbil och hade ett par dagar i New York. Inte något särskilt som gjordes där, men det var kul att vara i staden

Vädertiming
fredag 18 juli 2014 - Franconia, New Hampshire, USA

Nationalparkerna här i staterna håller hög klass, det måste man säga. Först acadia som inte bara var väldigt vacker (som den halvö vid atlantkusten den är) utan också väldigt välorganiserad med bland annat fri buss runt hela parken. Och nu är vi i White Mountain national park, ett

Lyxresan
måndag 14 juli 2014 - Compass Harbor Lane, Bar Harbor, Maine, USA

Vi gav oss av från New York och plockade upp hyrbilen norr om stan. En Chevrolet Impala som väl inte smäller lika högt som vår Ford Fusion i Kanada, men en helt okej bil fortfarande. Första etappen var till Newport. En vacker liten stad vid kusten, mycket segelbåtar och små butiker.

Vattenäventyr
tisdag 8 juli 2014 - New York, USA

Så vi fann på något att göra med vår "lediga" dag i Québec. Ett  vattenland! Kanske inte riktigt en vilodag, men många sätt att bli bära så snabbt som möjligt. Och nästa dag hade vi ju bara lite förmiddagsplaner, då vi hade bokat in ett klättringsäventyr i en canyon med en flod och

Québec city
fredag 27 juni 2014 - Québec, Kanada

Yes, vi har dragit norrut till Frankrike. Det är i alla fall lätt att glömma att det faktiskt är Kanada man är i. Hos biluthyrningen var det en helt okej överraskning när vi blev uppgraderade till Fords ädlaste sedan, Fusion, som dessutom endast gått 200 mil och därmed är att betrakta

Nordöstra Nordamerika innan vuxenlivet

71 Bilder 8 Besökta platser 6 Dagböcker