Vi flyr vattning och ogräsrensning

fredag 20 juni 2014 - lördag 5 juli 2014

Lata dagar vid adriatiska havet På hemväg som vanligt hämta några lådor Naturligtvis god mat och dryck

Hemma och nyblivna Mormor och Morfar
lördag 5 juli 2014 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Hemma igen efter en härlig resa. Har sett och upplevt massor och träffat så mycket trevliga människor. Den som jag mest kommer att minnas är ägaren av Gasthauset vid Mosel en äldre kvinna med hur mycket energi som helst. När vi skulle beställa satt hon sig bredvid mig och tog

Hemväg
fredag 4 juli 2014 - Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

På hemväg gjord vi en avstickare till mysiga Moseldalen för en övernattning. Bodde på ett Gasthaus ägt av en äldre kvinna och hennes son med familj de ägde även en vingård och tillverkade eget vin.Så det blev naturligtvis några flaskor där också eftersom vinet var mycket gott. Färden

Vin Vin Vin

Lämnar Italien genom den otroligt vackra Aosta dalen, in i Frankrike genom Monte Blanc tunneln . Stannar straxt efter det för övernattning . Mysigt hotell högt upp mitt emot Monte Blanc Med mycket udda inredning från naturen fick många idéer och med supergod mat. Från balkongen hade vi en

Lata dagar och Venedig
lördag 28 juni 2014 - Cavallino-Treporti, Veneto, Italien

En vecka går fort när man har det skönt och trevligt. Dagarna har vi tillbringat på stranden solat , badat , läst och bara njutit. Kvällarna har vi naturligtvis spenderat med god mat och dryck. Har testat nästan alla restauranger på området favoriten är hotellets egen. Vi har också

Röda om nosen
måndag 23 juni 2014 - Cavallino-Treporti, Veneto, Italien

Landade sen em. Resan över alperna gick strålande vilket man inte kan säga om de vi mötte. Dubbla filer i tre mil som stod still. Kändes som alla flydde från Italien. Nästan nere hamnade vi i en otäck olycka data några bilar före oss. En motorcyklist hade troligen kolliderat med ett