Spetbergen avslutad
fredag 25 juli 2014 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Hej igen! Har nu varit hemma några dagar och hunnit komma tillbaka i sinnet var man bor ... Vi kom till Klaksvik den andra största staden på Föröarna och gjorde där en fin tur med buss. Den gick under tunnlar för att komma till de olika öarna. De är 18 till antalet, fast vi besökte bara

Spetsbergen4
lördag 19 juli 2014 - Klaksvík, Northern Isles, Färöarna

Hej! Vi var till havs i två dagar efter Spetsbergen. Vi spanar efter val när vi är ute, vi har sett flera "valsprut" längs färden. Dock har vi haft en del dis så sikten har varit begränsad långa tider. Det har inte varit långtråkigt för det, för som tidigare sagts så är det fullt upp

Spetsbergen3
måndag 14 juli 2014 - Longyearbyen, Svalbard, Svalbard

Hej! Nu har vi haft ljust dygnet runt och vår Funchal går som "tåget", säkert och lugnt. Det är fantastiskt att gå inomskärs som vi gjorde från Lofoten och uppåt. Det är svårt att fatta att detta är på riktigt. Fantastiskt med dessa steniga berg delvis med snö på. Och solen som bara

Spetsbegen 2
onsdag 9 juli 2014 - Leiknes, Troms, Norge

Hej! Så har vi nu hunnit vara ute några dagar. Funchal gick ut förbi alla hamnar, Götheborg låg vid sin kaj. Det var en helfin utfärd med ljumma vindar i 25 grader, som om vi vore i Medelhavet. Passerade förstår Älvsborgs fästning och Vinga. Passerade Skagen efter några timmar och sedan

Spetsbergen väntar 1
lördag 5 juli 2014 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Hej! Väskan är nästan packad och resfebern har satt in. Snart skall vi, Kajsa o jag, ta oss till Frihamnen i Göteborg och angöra Funchal. Sune kör oss ner sedan han får han några egna veckor. Båten är en i jämförelse med de stora kryssningsfartygen bara en 10 del så stor. Den tar