Rundresa i Skottland

söndag 3 augusti 2014 - söndag 10 augusti 2014

Livet på landet
fredag 8 augusti 2014 - Blairgowrie, Skottland, Storbritannien

Nu är man väldigt trött efter snart en vecka på en buss. Idag har vi åkt en lång strecka i högländerna, vi har åkt över en bro som var så böjd att alla fick kliva av bussen och gå över så att bussen kunde köra utan last. Vägarna var supersmala och vi åkte upp och ner över bergen

Hälsningar från pensionärsbussen
torsdag 7 augusti 2014 - Blairgowrie, Skottland, Storbritannien

Vi har haft en otrolig tur med vädret under resan hittills, det har endast regnat på natten eller när vi har suttit i bussen. Annars är det soligt och helt lagom varmt/kallt. Hörde dock att det ska regna och blåsa som bara den på lördag när vi ska titta på military tattoo. Idag är jag

Redan fjärde dagen.
onsdag 6 augusti 2014 - Arrochar, Skottland, Storbritannien

Vi har åkt buss större delen av dagen runt Loch Lomond, vilket otroligt landskap de har här alltså. Vi har sett så mycket får och en hel del cattles. Vi stannade till på ett ställe där dom hade turistshop och fler saker inhandlades. Sedan fortsatte vi till balloch (tror jag att det hette)

Dag 3
tisdag 5 augusti 2014 - Arrochar, Skottland, Storbritannien

En ny dag i det otroligt vackra Skottland, eller okej vi vaknade upp i Glasgow som är fult men i alla fall. Under förmiddagen hade vi tid att gå på stan och shoppa, vilket vi självklart gjorde. Vi började i buchanan galleries där det fanns jättedyra kläder. Jag hittade bland annat en

Andra dagen
måndag 4 augusti 2014 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Vaknade upp på hotellet av att jag vaknat en timme för tidigt eftersom att jag inte ställt klockan på telefonen rätt sedan vi landade. Så efter en timmes snoozande var det dags för hotellets frukost som faktiskt var riktigt bra. Farmor kom till bordet med haggis på sin tallrik och tyckte