ASIEN

måndag 25 augusti 2014 - onsdag 10 december 2014

Jag och min pojkvän ska åka till Asien i 3,5 månad. Vårn rutt: Transibiriska järnvägen med stopp i Irkursk och Mongoliet. Sedan kommer vi till Peking för att sedan vara i Kina i 5,5 veckor! Efter det blir det Japan, Vietnam, Kambodja och sedan Thailand!

Huya Yang
onsdag 10 december 2014 - Doha, Qatar

Sista destinationen innan hemfärd blev Huya Yang! Den andra december mötte Felix mormor och morfar upp oss i Bangkok för att tillsammans ta oss ut till Huya Yang. Huset de hade hyrt var riktigt flott (vi var ju vana vid backpackerstandard) och fint! I byn fanns flera resorter, våran hette

Koh rong
tisdag 2 december 2014 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

I förrförrgår lämnade vi vackra ön Koh rong! Där man kommer fram vid hamnen är det som en liten ministad med betoning på liten. Restauranger, barer och boende på bara en strand. I och med att det inte är så stort skapar det en känsla av mer gemenskap. Vi bodde i en bungalow för 15

Otred beach
lördag 22 november 2014 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Vi befinner nu oss i söndra Kambodja. Otres beach ligger ca 30 min från Serendipity beach som är största stranden i Sihanoukville. Vi hade hört från alla som åkt till denna strand att det var hästlängder bättre än Serendipity så vi åkte direkt hit från Siemreap. Kan ju säga att det

Phnom Penh
måndag 17 november 2014 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Nu har vi lämnat Phnom penh, en stad vi gillade! Hostelet vi bodde på var jättebra (Mad monkey), bra personal, rymligt, fräscht och bra mat. Arkitekturen vid The Royal palace var riktigt häftig med alla dess torn. Kan ju bara tänka mig hur coolt Ankorwat kommer bli! En av dagarna blev en

Can tho och Phu quoc!
söndag 16 november 2014 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Phu quoc var en riktigt härlig och avslappnande avstickare! Men innan vi drog dit besökte vi Can tho som ligger vid Mekongdelta ån. Efter att ha varit i Dalat som hade ett mycket kallare klimat storkna vi nästan när vi landade i Can tho, herregud va varmt! Vi hade åkt nattbuss dit och