Kroatien 2014

fredag 5 september 2014 - fredag 17 oktober 2014

Denna gång hade vi tänkt oss hela vägen till södra Kroatien. Vilken väg som ska ta oss dit har vi inte bestämt ännu. Hoppas ni vill göra oss sällskap, det uppskattar vi mycket, så häng med!

12/10-20/10
tisdag 21 oktober 2014 - Laholm V, Hallands län, Sverige

Hej. 8 dagar blev det i Omis, här fick vi också trevligt sällskap av Karin o Jan. Därifrån körde vi inlandet till Unescos världsarv, Plitvicesjöarnas nationalpark. Hela natten var det åska och ett ihållande ösregn. På morgonen hade ovädret dragit bort och vi fick en oförglömlig dag

4/10-11/10
lördag 11 oktober 2014 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Hej I loviste har vi gått på upptäcktsfärder runt by och ut på landet. På kvällarna ylas det hej vilt i skogen, som ligger bakom campingen. Nu har vi fått reda på att ljuden kommer från schakaler. Måndag morgon packade vi och drog vidare från Peljesac, som är berömt för landets

26/9-3/10
fredag 3 oktober 2014 - Lovište, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Hej! På söndagen gick vi till kyrkan ,så klart, eller egentligen för att titta på det lilla kapellet som låg vackert högt uppe på en kulle med fin utsikt över byn och havet. Dan därpå åkte vi till halvön Pelesac och Orebik där Karin o, Jan befann sig. Här stannade vi 3 nätter.

21-26/9
fredag 26 september 2014 - Slano, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Hej igen! En tur med lokalbussen tog oss till Dubrovniks gamla stad, här började vi med en promenad på den nära 2km långa ringmuren från 900-talet. En fin och stundtals jobbig tur(många trappor, mycket folk och stekande sol) men en toppenutsikt över staden och havet. Därefter blev det en

10-21/9

Hej! Det har varit lite skralt med internettet på dom ställen vi varit på, men här kommer en redogörelse för de senaste 10dagarna. Innan vi lämnade Novalja fick vi hjälp av campingens mekaniker att byta glödlampa på bilen. På den campingen fanns det hur mycket som helst, t.ex. djurpark,