12/10-20/10
tisdag 21 oktober 2014 - Laholm V, Hallands län, Sverige

Hej. 8 dagar blev det i Omis, här fick vi också trevligt sällskap av Karin o Jan. Därifrån körde vi inlandet till Unescos världsarv, Plitvicesjöarnas nationalpark. Hela natten var det åska och ett ihållande ösregn. På morgonen hade ovädret dragit bort och vi fick en oförglömlig dag

4/10-11/10
lördag 11 oktober 2014 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Hej I loviste har vi gått på upptäcktsfärder runt by och ut på landet. På kvällarna ylas det hej vilt i skogen, som ligger bakom campingen. Nu har vi fått reda på att ljuden kommer från schakaler. Måndag morgon packade vi och drog vidare från Peljesac, som är berömt för landets

26/9-3/10
fredag 3 oktober 2014 - Lovište, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Hej! På söndagen gick vi till kyrkan ,så klart, eller egentligen för att titta på det lilla kapellet som låg vackert högt uppe på en kulle med fin utsikt över byn och havet. Dan därpå åkte vi till halvön Pelesac och Orebik där Karin o, Jan befann sig. Här stannade vi 3 nätter.

21-26/9
fredag 26 september 2014 - Slano, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Hej igen! En tur med lokalbussen tog oss till Dubrovniks gamla stad, här började vi med en promenad på den nära 2km långa ringmuren från 900-talet. En fin och stundtals jobbig tur(många trappor, mycket folk och stekande sol) men en toppenutsikt över staden och havet. Därefter blev det en

10-21/9

Hej! Det har varit lite skralt med internettet på dom ställen vi varit på, men här kommer en redogörelse för de senaste 10dagarna. Innan vi lämnade Novalja fick vi hjälp av campingens mekaniker att byta glödlampa på bilen. På den campingen fanns det hur mycket som helst, t.ex. djurpark,

10-12/9
fredag 12 september 2014 - Novalja, Lika-Senjs län, Kroatien

Här har vädret varit lite tråkigt med mycket regn, torsdagsförmiddag var ok, då tog vi en promenad i omgivningarna och inhandlade lite gott bröd som vi sen fick avnjuta inomhus. Kvällen blev bättre, då gick vi till hamnen, tittade på folk och båtar, en glass slank minsann också ner.

4-10/9
onsdag 10 september 2014 - Novalja, Lika-Senjs län, Kroatien

Hej! Vår resa började med ändrade planer. Från att ha tänkt starta tidigt fredag morgon , beslöt vi istället åka torsdagkväll vid, 23:30, efter bridgen, för att slippa morgontrafiken. Efter några timmars sömn i Trelleborg körde vi på färgan till Sassnitz. Överfarten var mycket