Bila i Kalifornien

lördag 20 september 2014 - onsdag 8 oktober 2014

Under 17 dagar kommer vi ( Roger, Gunilla, Birgitta och Dennis) att besöka Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Fransisco, Carmel och A1 tillbaka till LA. 10 övernattningsställen och runt 300 mil kommer det att bli.

Mot San Francisco
torsdag 30 oktober 2014 - San Francisco, Kalifornien, USA

Resan mot "Frisco" trodde vi var ren transportsträcka men även den blev en upplevelse då landskapet förändrades från berg och öken till jordbrukslandskap och vinodlingar. Ett stopp på några timmar i ett Shoppingmal i Turlock och damerna var helt tillfredsställda. Nu ska vi gå ner till

Dagen för hemresa
tisdag 7 oktober 2014 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Nu är frukosten avklarad på Hotel Super 8 och vi sitter i solen vid poolen och väntar på att Daniela ska komma. Hon har fixat biljetter åt oss till Sony Studios. Ska bli mycket intressant. Efter lite strul i trafiken kom Daniela med biljetterna. Den guidade turen i Sonys studios var mycket

Tillbaka mot LA
måndag 6 oktober 2014 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Oceano var som Appelviken x 5. Sträckan till LA var lika intressant som hela denna resan. Vi bestämde oss för att köra budgetvarianten på lunch. Köpte färdiga smörgåsar o satte oss på en strand straxt söder om Ventura. Där går det vågor som vi inte har sett någon annan stans och

A1 genom Big Sur mot Oceano
söndag 5 oktober 2014 -

En tidig frukost på hotellet i Carmel samt inköp av en fantastisk hemgjord macka i butiken sen var vi "on the road again". Nu var det etappen till Oceano runt 28 mil bort som var på programmet. Big Sur hade vi hört mycket om och var förväntansfulla. Att passera Big Sur ( ca: 10 mil) tog oss 6

17 Mile Drive
lördag 4 oktober 2014 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

Pebble Beach Golf Course, Cypress Point Golf Course, Spy Glass Golf Course och ytterligare 5 banor som kanske inte är lika kända ligger utmed denna 17 mile långa runda runt i Monterey. Kul att ha varit på Pebble Beach. Vi var mycket positivt överraskade över det otroligt vänliga och