Las Vegas från morgon till natt
fredag 26 september 2014 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Frukost på Denny's i gamla delen av Las Vegas. Det kunde har börjat bättre för vi läste fel på parkeringen och fick dryga böter..... Men bilen stod i alla fall kvar. GPSen krånglade så vi bytte den mot en ny på flygplatsen. Ett kort besök på en golfshopen han vi med innan vi åkte

GC/LV
torsdag 25 september 2014 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

I morse var vi uppe och såg soluppgången i Grand Canyon kl. 6. Helt otroligt vackert och se hur ljuset växte fram i Canyon. Därefter frukost och färd mot Las Vegas. På vägen stannade vi vid en uppdämning av Coloradofloden, som heter Hoover Dam. Ett otroligt bygge. Men det som var värst

Grand Canyon
onsdag 24 september 2014 - Tusayan, Arizona, USA

Kl.7 åkte vi till Grand Canyons flygplats för att flyga helikopter över GC. Vi fyra o två kanadensare flög över en stor tallskog för att helt plötsligt flyga över ett stup... Vi var i Canyon! Herre Gud vilken upplevelse att flyga runt i detta otroliga landskap! Efter frukost åkte vi

Bil genom Mojaveöknen
tisdag 23 september 2014 - Tusayan, Arizona, USA

Först måste jag hålla med om att kameravinkeln på den vältränade badpojken inte kom till sin fulla rätt. Kritiken har framförts till fotografen. I dag har vi åkt från LA till Tusayan som ligger straxt söder om Grand Canyon. Under dessa ca: 80 milen har vi fått skåda ett otroligt

Måndag i Santa Monica
måndag 22 september 2014 - Santa Monica, Kalifornien, USA

Dagen började med att en kolibri besöker oss när vi sitter och äter frukost. Den satt högst en meter från Birgitta. Besök på Vons som är en matvaruaffär för inhandling av vin och ost. Efter en timmes färd från LA var vi på en gigantisk outlet som heter Camarillo. Där inhandlades

Santa Monica, Los Angeles med omnejd
söndag 21 september 2014 - Santa Monica, Kalifornien, USA

En fantastisk dag med Daniela som guide! Vi har åkt runt från halv 10 till 21 och är nu fullständigt slut i huvudet. Herre Gud vad LA är stort! Vi har ju bara sett en liten bråkdel. Tack snälla Daniela för denna fantastiska dag.

Rundtur i LA
söndag 21 september 2014 - Santa Monica, Kalifornien, USA

En fantastisk dag med Daniela som guide! Vi har åkt runt från halv 10 till 21 och är nu fullständigt slut i huvudet. Santa Monica, Pepperdine, Beverly Hills, Holywood, Bel Air, Malibou. Herre Gud vad LA är stort! Vi har ju bara sett en liten bråkdel. Tack snälla Daniela för denna

Första resedagen
lördag 20 september 2014 - Santa Monica, Kalifornien, USA

Nu har vi klarat av tågresan, flyg, passkontroll och tull. Allt tar sin tid men det har rullat på . Så nu är vi på hotellet. Vilken bil!!!!!! Kvällen ägnade vi åt att promenera på the Pier tillsammans med tusentals andra. Ca: 25 grader. I dag söndag ska Daniela ( som bor här) guida oss