Nya Zeeland och Australien

söndag 28 september 2014 - fredag 2 januari 2015

Full fart i Aussie
onsdag 17 december 2014 - Sydney, New South Wales, Australien

Hej på er! Just nu har vi precis kommit till Sydney. Sitter och väntar på att få checka in på vårt hostel. Lite sega är vi allt efter en bussresa på 10h. Vår resa till Fraser Island var fantastisk. Det är världens största sandö med massa fina och härliga insjöar. Vi fick inte

Snorkling och dykning vid Stora Barriärrevet :)
lördag 29 november 2014 - Agnes Water, Queensland, Australien

Hej på er där hemma! Hoppas allt är fint och att ni inte regnar bort ;) Just ni sitter jag och Erika och njuter av värmen på Beachside Backpackers vid Agnes Water. Här ska vi vara i några dagar och bara ta det lugnt, sola, bada och kolla in alla surfare. Vår vistelse på Airlie Beach var

Slutet av NZ och ett svettigt Australien!
måndag 24 november 2014 - Mackay, Mackay, Queensland, Australien

Halojj! Nu var det en tag sen sist, men vi har det bara bra och just nu i skrivande stund ligger vi under ett parasol och solar och badar. Vi har kommit fram till ett varmt Australien. Hoppas allt är bra med er hemma :) Våra sista veckor i Nya Zeeland tillbringade vi dom sagt på nordön. Vi

En bra start på nordön!
lördag 8 november 2014 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Hej igen! Här är det bara bra, jag har varit lite små förkyld med feber, och nu verkar de vara Martinas tur, hålla tummarna att hon slipper! Hoppas allt är bra hemma :) Efter vi besökt Te Papa, museum of New Zealand i Wellington gick vi till Cable Car som skulle ta oss upp till den

En fin avslutning på äventyret på sydön :)
måndag 3 november 2014 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Hejhej! Nu sitter vi på Te Papa, ett museeum i Wellington och njuter av kaffe :) Vi kom hit till nordön igår kväll efter en blåsigt tur på havet. Båtturen mellan Picton och Wellington tog bara 3h30min. Lagom för lite läsning och lunch. I hamnstaden Picton stannade vi i två nätter. Ena