Collect moments not things

onsdag 1 oktober 2014 - tisdag 3 februari 2015

Två par från Eslöv beger sig ut i världen på sitt livs största äventyr.. Följ oss på vår resa genom 4 kontinenter på 4 månader!

Costa rica!
tisdag 4 november 2014 - San José, San Pedro, Costa Rica

Anledningen till varför vi inte har uppdaterat på ett tag nu är för att resdagboken.se är en så himla seg hemsida! Så vi har helt enkelt tröttnat, men nu gör vi ett nytt försök och kör en liten sammanfattning! Vi har vart runt lite överallt i costa rica vid det här laget. Vi

Negril
onsdag 15 oktober 2014 - Negril, Westmoreland Parish, Jamaica

Heeej på er!!! De sista dagarna på Ocho Rios spenderades på stranden, hann även med ett besök till Little Dunn's river, vilket var fint, häftigt hur flod och hav blandas och bildar en kall yta och varm botten. Den 13 oktober åkte vi vidare, med Mr Crafoord, till Negril. Trafiken var lika

Ocho Rios - Blue Hole, Dolphin Cove, Luminous Lagoon
torsdag 9 oktober 2014 - Ocho Rios, Saint Ann Parish, Jamaica

Vi anlände med taxi, Winston, till Ocho Rios och Reggae hostel den 5 oktober! Så nu har vi varit här några dagar å stortrivs, grym personal, havet och stranden ligger ca 2 minuters promenadavstånd från vårt hostel...SWEEEET :-) De första dagarna har vi bara slappat på stranden,

Reach falls & Frenchman's cove (Portland)
lördag 4 oktober 2014 - Port Antonio, Portland Parish, Jamaica

Heldagsutflykt tillsammans med vår privata chaufför och guide Winston! Dagen skulle påbörjas vid Somerset falls, som tyvärr var stängt för renovering! Åkte istället vidare till Reach falls - där vi fick en guidad-sim-tur upp och ner för fallen, så vackert!!! Avslutade dagen med

Port Antonio
fredag 3 oktober 2014 - Port Antonio, Portland Parish, Jamaica

Den 2/10 åkte vi på utflykt till Devons House och käka deras berömda "I-Scream" - sjukt mycket glass, lite dyrare, men gott! Åkte med den bästa chauffören - Karlene!!! Är nog lite jetlaged, då vi lägger oss tidigt och vaknar ännu tidigare! Den 3/10 blev det därför en tidig taxiresa