Rwanda

måndag 6 oktober 2014 - måndag 13 oktober 2014

En spännande resa med besök, och förhoppningsvis en start på ett långt samarbete, på en skola i Gitarama i Rwanda. Det är en start på ett EU projekt där tanken är att vi ska få ett interkulturella utbyte till stånd.

Ännu en dag med massor av fantastiska intryck
fredag 10 oktober 2014 - Gitarama, Southern Province, Rwanda

I dag anlände vi skolan 8.00. Alla barn utom 6:orna skulle ha prov.eftersom det finns 1200 elever på skolan så använder de lokalerna väl. Halva gänget går i skolan mellan 7.20-11.40 och den andra 12.40-17.20, tror tiden stämmer. Det är i alla fall en grupp på fm. Och en på em. De har en

Sista dagen på skolan
fredag 10 oktober 2014 - Gitarama, Southern Province, Rwanda

I dag är det sista dagen på skolan. Lärarna hade studiedag så vi skulle träffas 8.00 och ha förmiddagen tillsammans. Vi var där i tid men det var inte personalen på skolan! Det var som om de hade flextid idag. Tillslut var i alla fall alla på plats. Det blev mycket sång och prat. De

En härlig dag på skolan
onsdag 8 oktober 2014 - Gitarama, Southern Province, Rwanda

Jag vet nästan inte vad jag ska börja med för det har varit en helt otrolig dag med massor av intryck. Den började tidigt, 4. 15, med att böneutroparen gjorde sitt jobb. Lite svårt att sova då. Han fortsatte ett bra tag med en efterföljande lång sång. Reveljen gick 6.00 och då hade jag

Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand
Nu har vi anlänt Rwanda och hunnit åka vidare till Gitarama
tisdag 7 oktober 2014 - Gitarama, Southern Province, Rwanda

Oj så mycket vi har fått uppleva på endast ett dygn. Anlände Kigali i går kväll och blev väl mottagna av Helenas vänner. De kramade om oss och ville genast hjälpa oss med vårt bagage. Vi skulle bo på ett hotell rakt over gatan så vi gick dit. Bagaget kördes dit av vännerna. På vägen

Shiphol, Amsterdam
måndag 6 oktober 2014 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Japp! Då var det kö. Vi lär inte vara i luften i tid med den här hastigheten.