21 dagar i sydstaterna i USA

måndag 6 oktober 2014 - onsdag 29 oktober 2014

Mellanlandning i Kerrville
måndag 20 oktober 2014 - Kerrville, Texas, USA

Idag har det varit hårdkörning. Vi har kört närmare 80 mil och stannat i Kerrville 10 mil nordväst om San Antonio. Vi är nu uppe i drygt 420 mil. I El Paso låg vi på -8 timmar men nu är vi tillbaka till -7 timmar. Vi får alltså lämna tillbaka 1 timme som vi vann när vi åkte västerut.

El Paso och besök i Juáres i Mexico
söndag 19 oktober 2014 - El Paso, Texas, USA

Idag var det viktigaste att besöka Mexico. Vi blev skjutsade ned till gränsstationen med hotellets shuttle bus. I ett nafs var vi i Juarés ock Mexico. Man såg så otroligt mycket misär där än i El Paso. Efter en dryg timmes strosande var vi nöjda och ville vända tillbaka och nu började

Resa till El Paso
lördag 18 oktober 2014 - El Paso, Texas, USA

Fredag 18 oktober körde vi 52 mil; man börjar vänja sig vid långa körsträckor. När vi kom fram hade vi sammanlagt kommit upp i 344 mil. Landskapet var som senast ödsligt, platt och tomt på orter men också ibland höga berg . När vi körde av motorvägen för att äta lunch hamnade vi en

Stilla dag i Santa Fe
fredag 17 oktober 2014 - Santa Fe, New Mexico, USA

Idag har vi stannat i Santa Fe och vandrade på förmiddagen ned till centrum där vi gick på ett konstmuseum, Georgia O'Keeffe Museum. Den första abstrakta målaren i USA och hon hade inte blivit påverkad av Paris. Efter att ha strosat runt på stan ett tag åt vi lite lättare mat på ett

Santa Fe i New Mexico
torsdag 16 oktober 2014 - Santa Fe, New Mexico, USA

På morgonen lämnade vi Clayton och hotell Eklund för att köra "bara" närmare 40 mil till Santa Fe i New Mexico. Otroligt med mil efter mil utan att komma till någon ort utan bara se enstaka hus. Ett platt landskap där horisonten syns i fjärran. För att inte komma fram för tidigt och för