Japan by train

torsdag 23 oktober 2014 - söndag 9 november 2014

Slut på resan
lördag 8 november 2014 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Dags för sista uppdateringen. Sista fyra dagarna har tillbringats i Kyoto med omnejd. Sightseeingens slutspurt har utgjorts av buddhistiska tempel och shintohelgedomar i alla dess former (inkluderat den mer eller mindre obligatoriska vandringen genom Fushiminarihelgedomens alla Tori-i portar). Vi

Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Skor, bröd och förstörelse...
tisdag 4 november 2014 - Hiroshima, Hiroshima prefektur, Japan

Resan fortsätter. För tre dagar sedan lämnade vi ett regnigt Takayama och den gulliga lilla tantens Ryokan och åkte till Kanazawa som är känd för sin fina park (en av japans tre vackraste sägs det). Det finns även ett feodalt slott och ett litet men välbevarat (och fortfarande fungerande)

McDonalds
fredag 31 oktober 2014 - Takayama, Gifu prefektur, Japan

Ok, vi gjorde en liten fuling och gick till McDonalds. Ska försöka att inte upprepa det, men vi lyckades bara stå ut i dryg 24 timmar på enbart japansk mat. Tror egentligen att det var frukosten i morse med bland annat någon form av stekt strömming och miso soppa i kombination med gårdagens

Bye, Bye Tokyo
tisdag 28 oktober 2014 - Tokyo, Hachioji, Japan

Nu är vår fyra dagar långa vistelse i Tokyo över och imorgon åker vidare söderut mot lzu-Kogen. Dagarna i Tokyo har inneburit expressightseeing (som vanligt när vi reser) med stadsrundtur lördag, Mt Fuji söndag, Nikko måndag och nationalmuseet och fiskmarknaden idag. Kvällarna (förutom