Dags för nygamla äventyr i Asien.

tisdag 4 november 2014 - onsdag 18 februari 2015

Måndag kväll. Allt är klappat och klart. Ni som har väntat på brev från främmande länder behöver inte vara besvikna. För att glädja er sätter vi oss i morgon på planet med destination Bombay. Hoppas att ni följer med oss även denna gång och får uppleva några nya platser på resan. Hjärtligt välkomna önskar Inger o Väinö

Vidsträcka, tomma stränder
lördag 14 februari 2015 - Rangoon, Myanmar (a)

Just nu sitter vi på Yangoons flygplats och väntar på planet som ska ta oss till Bangkok. I morse lämnade vi kusten där vi tillbringat 10 dagar. Tomma hotell och solstolar låg som ett pärlband på den milslånga öde stranden. Ett par händelser fick oss att resa oss upp ur våra

Allting ordnar sig till slut.
söndag 1 februari 2015 - Taungoo, Bago Region, Myanmar (a)

Vi lämnade Mandalay och våra kära vänner för en 9 timmars tågresa till Tuangoo. Tanken var att det skulle bli behagligare att resa med tåg än att skumpa fram i en varm buss. Ack vad vi bedrog oss. Det är svårt att med ord beskriva tågresan men vi gör ett försök. Även om vi åkte

Burmesisk gästfrihet.
onsdag 28 januari 2015 - Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)

Efter mycket om och men lyckades vi publicera förra inlägget, hoppas att detta kommer fram medan det fortfarande är aktuellt. Efter några dagars cykelturer bland tempel i Bagan och en 12 timmars båtfärd är vi nu i Mandalay där vi har träffat våra gamla bekanta. Vi har blivit väl

två plus två blir fyra
söndag 18 januari 2015 - Inlesjön, Shan, Myanmar (a)

I Bangkok utökades vår lilla resegrupp från 2 till 4. Ingers syskon Aina och Ralf anslöt sig för att göra oss sällskap en bit på vägen. Vi agerade som guider några dagar i Bangkok innan vi satte oss på planet mot Yangon där de obligatoriska tempelbesöken avverkades i turisttempo. Sen

Farväl Varkala.
måndag 5 januari 2015 - Varkala, Varkala, Kerala, Indien

Vi har firar några nyårsaftnar vid Stockholms ström där hundratals turister och nysvenskar samlas för att invänta det nya året. Vid tolvslaget lyses himlen upp av raketer. Upprymda människor önskar alla och envar gott nytt år och vandrar sedan upp mot tunnelbanestationen vid Slussen. Vid