Mot Nepal

torsdag 13 november 2014 - söndag 23 november 2014

Världens länsgsta MC-tur
tisdag 18 november 2014 - Jhong, Mid-Western Development Region, Nepal

Natten var kall. Iskall. Och madrassen stenhård. Men det var en mysig lodge, utan värme. Första gången jag vaknade var klockan lite i 1 på natten. Jag hade hoppats att den skulle vara mer så att vi kunde gå upp och åka vidare. Ungefär dem femtionde gången jag vaknade var det faktiskt

Upp i bergen
måndag 17 november 2014 - Lo Manthang, Mid-Western Development Region, Nepal

Vi vaknade tidigt och tog väskan och checkade ut. Ner till Olive och åt frukost och drack en riktigt god kaffe, sedan åkte vi. Planen var att komma så nära Muktinath som möjligt, en stad med två tempel inne i Annapurna. Kvällen innan hade vi googlat lite om hur vägarna dit skulle vara.

Slapp söndag i Pokhara
söndag 16 november 2014 - Pokhara, Mid-Western Development Region, Nepal

Söndagen var en lugn dag. Vi funderade på att paraglida men eftersom det var så molnigt så tänkte jag att vi lika gärna kan göra det om några dagar. Antingen är det fortfarande molnigt, eller så har det spruckit upp. Istället försökte vi åka runt sjön men hamnade på en liten väg

Mot Pokhara
lördag 15 november 2014 - Pokhara, Mid-Western Development Region, Nepal

Klockan ringde 07.30. Vi gick upp nästan direkt, packade ihop sakerna och checkade ut. Med hjälp av google maps navigator fick vi en superbra ofrivillig sightseeing av Kathmandus smågator. Vi hamnade till slut på cafét vi bestämt oss för att käka på, Northfield Cafe, det var helt okej,

Visum igen, och motorcykel
fredag 14 november 2014 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

Okej, det var smidigt med visumet. Lite för smidigt kanske. I morse kollade jag på papprerna och nsåg att vi inte hade någon stämpel i passet och att på vårt kvitto stode det "THIS IS ONLY A BANK STATEMENT, THIS IS NOT A VISA". Okej, så vi är i Nepal illegalt alltså.