Iran 2015

fredag 15 maj 2015 - söndag 12 juli 2015

En motorcykelresa utöver det vanliga till Iran tillsammans med kompisarna Arne och Tommy.

Resan slut, hemma i Sverige igen!
torsdag 9 juli 2015 - Perstorp, Skåne län, Sverige

Nu kan ni andas ut, vi är hemma i Sverige igen. Kl 0730 i morse lade färjan från Polen till och vi kunde köra ut på Svensk mark efter en hisnande resa som startade den 18 maj och har gått genom lika många länder! Vädret har stått oss bi, men det var igår som om väderguden ville visa oss

Epilog-Iran
torsdag 9 juli 2015 - Perstorp, Skåne län, Sverige

Alla texter har ett litet slutord, och först vill jag tacka mina reskamrater Arne och Tommy. Vi har "gnuggats" mot varandra i vått och torrt samt i trånga hotellrum. Arne har ofta fått agera "föråkare" när trafiken varit besvärlig och Tommy har genomfört omfattande "spaningar" i städer

Senast aktiv - från Kuhmo, Finland
Vi uplever den Polska trafiken som lugn!!
tisdag 7 juli 2015 - Opole, Opole vojvodskap, Polen

Efter att ha tampats med mer eller mindre livsfarliga bilförare i Turkiet, Georgien, Armenien och Iran, känns den Polska trafiken lugn och stillsam!! Den som då tycker polackerna kör vårdslöst, förstår då viken trafik vi upplevt under vår resa! Dagens höjdpunkt var nog resan över

På väg hem
måndag 6 juli 2015 - Košice, Slovakien

Idag har vi kört i tre länder, från Rumänien, genom Ungern och in i Slovakien. Eller Slovenska som dom kallar sig själva. Namnet förvillande likt landet Slovenien!! Vi stannade till några minuter i Sapanta, nära den Ukrainska gränsen, och tittade på de märkliga gravvårdar de reser över

Snudd på Ukraina!
söndag 5 juli 2015 - Sighetu Marmației, Maramureș, Rumänien

Under dagen har vi transporterat oss ända upp nära den Ukrainska gränsen till Sighetu Marmatiei. Strålande sol och fantastiska vyer. Speciellt när vi kom upp i den nordliga regionen kallad: Maramures. Där har folket bevarat sina gamla traditioner, vilket inte minst syns i deras byggnadskonst.