Asien vintern 2014 - 2015

måndag 1 december 2014 - tisdag 31 mars 2015

Hejsan! Nu börja det äntligen närma sig avresedatum för säsongens resa. Har varit en påfrestande väntan i mörker, regn och dis. Pratas ju t.o.m. i Tv om att Växjö har haft mindre än 1-tim. sol i nov. månad. och så kan man läsa att många av mina vänner och bekanta redan är nere och njuter av solen och värmen. Det blir Mae Rumphong utanför Rayong även denna gången. Samma hus, VIP Condo, men denna gången hyr jag läg. på 9:de våningen. Bara att hoppas att hissarna inte strejkar. Området är lugn och trevligt, inga chaterturister, bra prisnivå, härlig strand och solsäkrast i Thailand. Även nära till storstaden Rayong för shopping. Så nu hoppas jag inte komma hem förrän 31 mars nästa år. Hälsn. Bengt

Snart Hemresa!
söndag 22 mars 2015 - Rayong, Rayong, Thailand

Hejsan! Ja nu är nedräkningen nere på ental. Helt otroligt att 4 månader kan gå så fort. Nu har värmen kopplat greppet så AC:n får gå på nätterna, räcker inte bara med fläkt. Tyvärr har det varit mycket blåst och det har försvårat badandet. Aggressiva vågor och ojämn botten. Men

Regn.
torsdag 19 februari 2015 - Rayong, Rayong, Thailand

Vi är just nu inne i en period med ostadigare väder. Molnigt, blåsigt och idag har det kommit en rejäl regnskur, skyfall så att allt flöt. Det va första riktiga regnet sedan jag kom ner i december. Synd att det kom just nu eftersom vi är mitt inne det kinesiska nyårsfirandet. Märks inte

Vardag igen!
tisdag 20 januari 2015 - Rayong, Rayong, Thailand

Hejsan Allihopa! Har just kommit hem efter en solig och varm dag på golfbanan. I dag blev det spel på Emerald som ligger närmast och som vi räknar som vår hemmabana. Där är vi kända och jag har specialtillstånd att med golfbilen köra fram till tee. Fina fairways och lagom svåra

Dagen före dopparedan.
tisdag 23 december 2014 - Rayong, Rayong, Thailand

Läser att trafiksituationen hemma inte är den bästa, med risk för halka ända ner i Småland. Här nere har vi inga sådana problem. Visserligen är det lite jäkt inför morgondagens julbord. Skinkan är griljerad, sillen inlagd, laxen gravad och i morgon skall det skalas potatis och göras

Senast aktiv - från Rayong, Rayong, Thailand
Framme och Har kommit till rätta.
söndag 7 december 2014 - Rayong, Rayong, Thailand

Hej allesammans! Har nu kommit till rätta i den nya miljön. Resan gick bra och allt klaffade, från att Bosse hämtade mig tills jag steg in i lägenheten här på VIP:en. Tog nästan exakt 23-tim. från dörr till dörr. Sista biten från flygplatsen och hit hade jag egen minibuss. Lägenheten