På Nya (äventyr i) Zealand

fredag 12 december 2014 - lördag 10 januari 2015

Någon gång måste man ju se och uppleva Nya Zealand och nu har nu kommit! 12 timmars tidsskillnad och jul och nyår på andra sidan jordklotet!

10 i topp
söndag 18 januari 2015 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

En vecka senare, i ett grådaskigt, glashalt söndagsväder, konstaterar vi att det nästan känns overkligt att vi varit i NZ. Under en av våra sista middagar utanför Wellington sammanställde vi denna gemensamma topplista över våra upplevelser i NZ (alla i familjen röstade

Hej Europa
lördag 10 januari 2015 - Frankfurt Airport, Frankfurt am Main, Hessen, Tyskland

I Singapore är det regnperiod! Fuktigt varmt molnigt/regn. Planen var att vi skulle ligga vid hotellpoolen på dagen eftersom vårt flyg inte går förrän 29 timmar senare, men så blir det inte. Clara som fått någon förkylningssläng fick problem att tryckutjämna vid landningen och därmed

E noho rā Aotearoa (hej då NZ)
torsdag 8 januari 2015 - Singapore, Singapore

Efter en mycket varm natt ringer alarmet igen kl 7 för att vi vuxna ska gå nedför backen och träffa Lisa. Mitt emot hotellet ligger en stor rosenträdgård med allehanda tänkbara sorter i full blom. Nedanför sluttar parken ut mot den blå bukten. En väldigt vacker syn som skulle kunnat ha

Tillbaka till Auckland och superb sista kväll
onsdag 7 januari 2015 - Auckland, Nya Zeeland

Alarmet ringer kl 7 men när vi tittar till Clara så är hon snorig så vi ställer in utflykten till the Adrenalin Park - en höghöjdsbana bland trädtopparna någon mil bort. Istället springer jag och Frank längs havskusten igen. Vi hittar paua-snäckskal. De ser inte ut som något speciellt

Vi umgås med husbytarfamiljen
tisdag 6 januari 2015 - Porirua, Nya Zeeland

Vi förbereder oss för att lämna Porirua/Kapiti-området. Packning och städning är dagens aktiviteter. Passar bra en molnig dag som denna. Vi väcks som vanligt av fridstöraren men tycker oss ana att tonen i vrålandet blivit en aning mindre skärande. Kanske har den hamnat i målbrottet?