På väg hem, Auf der Heimreise
söndag 4 januari 2015 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

1/1-2015 Till att börja med önskar jag er alla en god fortsättning på det nya året 2015. Vi sitter nu igen i trucken på väg mot Jinja, en av Nilen källor. Där kommer vi att ha WiFi igen, då kan jag publicera det jag skriver ihop nu under resan. Igår körde vi till Lake Mburo

Auf det Heimreise 2, på vägen hem 2
söndag 4 januari 2015 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

3/1-2015 Jag hoppas att resdagboken fungerar idag, så jag kan publicera detta. Ännu en dag I trucken, på vägen mellan Jinja och Eldoret. Kommande natt är sista natten med gruppen. Det känns faktiskt lite vemodigt, eftersom många från gruppen var väldigt trevliga. Jinja var verkligen

Gorillas- Gorillas
tisdag 30 december 2014 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

28/12-2014 – 30/12-2014 Den 27/12, på lördag förflyttade vi oss från Queen Elisabeth Nationalpark till nästa ställe, som skulle vara Lake Bunyonyi, men planerna blev ändrade eftersom en chaufför från Intrepid blev skjuten där för några veckor sedan. Han överlevde, men han blev

På väg till gorillorna, aug dem Weg du den Gorillas
måndag 29 december 2014 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

26/12 Nu sitter vi I trucken igen efter en spännande juldag. Lillejulafton och julafton satt vi mycket I trucken och förflyttade oss mot huvudattaktionen I Ruhengeri I Rwanda. Igår kunde vi sova lite längre än vanligt, åt en god frukost vid campingen. Under förmiddagen begav vi oss på en

Kampala
tisdag 23 december 2014 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Lake Nakuru 21/12-2014 Imorse startade vi tidigt med gruppen, åkte med trucken i nordvästlig riktning mot lake Nakuru. Vi kom iväg, som vi hade räknat med, exakt kl 07.00. Markus var snabb med att ta en bra plats i trucken. Resan gick på delvist rätt dåliga vägar. Vi passerade en del byar,

Träff med gruppen, Treffen mit der Gruppe
lördag 20 december 2014 - Nairobi, Kenya

Nu har vi träffat gruppen, vi skall resa med. Vi är 22 personer + guide, chaufför och kock. De allra flesta är från Australien, tre personer från USA och så vi, som de enda, som inte har engelska som modersmål. Markus är yngst och ag är äldst. Det blir nog jättebra i alla fall. Heute

Äntligen Nairobi, endlich Nairobi
fredag 19 december 2014 - Röstånga, Skåne län, Sverige

Snart är vi framme I Nairobi efter en lång och seg flygresa. Vi var tvungna att gå igenom säkerhetskontrollen tre gånger, det fanns inga vanliga transitgånger utan kontroll. Väntetiderna var alldeles ok, nästan lite korta med tanke på kontrollerna. I Abu Dahbi var det riktigt varmt, men

Nairobi
fredag 19 december 2014 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Nu har vi hittat till hotellet med. Vi landade enligt planen I Nairobi, fixade visa och hade turen att kunna köpa östafrikavisum, nu behöver vi inte tänka på detta, när vi reser till Uganda och Rwanda. Och så kostade det mindre än vad vi hade räknat med, skönt. Istället för 150 $ var