Jul och nyår med gorillorna

lördag 20 december 2014 - tisdag 6 januari 2015

Mot Rwanda och Uganda för jul och nyårsfirande. Kommer tillbringa storhelgen med lite andra släktingar iår ;-)

Bilder och slutet
lördag 10 januari 2015 - Ölandsgatan, Kalmar, Kalmar län, Sverige

Hej, eftersom internet är slött i Afrika och denna sidan är helt kass (ursäkta multipla utskick ibland...)kommer här lite bilder. De sista dagarna blev inte riktigt som planerat... en liten feberchock ställde till det. 40 graders feber i 40 graders värme gjorde att jag fick hoppa rafting och

Gorillor, träning och fest
fredag 2 januari 2015 - Jinja, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda

Jambo Julafton blev fantastisk med trekking uppför leriga stigar för att beskåda de fina bergsgorillorna. Det var en otrolig upplevelse att se dessa i sin autentiska miljö. På kvällen hade vi julbord och dans kring en rosa gran, trevligt. På annandagen fortsatte vi resan mot Uganda och Lake

Semester med blandade känslor
tisdag 23 december 2014 - Kigali, Rwanda

Träffade 42 härliga reskompisar på Arlanda och efter en lång flygresa var vi äntligen framme i Rwanda, ett väldigt grönt och fint land. Plastpåsar är förbjudet och det är böter på att kasta skräp på marken. Invånarna är glada och gästvänliga men har en historia som ger