Fantastiska Afrika & Asien

lördag 10 januari 2015 - torsdag 28 maj 2015

Ris, tempel, handsprit, bussar och malariatabletter, det här kommer bli fint :D

Viktigt! Ny blogg!!
söndag 8 februari 2015 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Hej, eftersom vi har haft jättestora problem med att logga in och publicera våra inlägg här på resedagboken så har vi nu fått nog och gjort en ny blogg. Alla gamla inlägg och bilder är överflyttade och ni som har fyllt i era mailadresser har vi flyttat över så ni kommer i framtiden få

Söta katter!
torsdag 29 januari 2015 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Dagen på en lördag är inte som natten på en tisdag men ris är ändå ganska gott! Tycker i alla fall jag... Majs gillar jag inte. Men katter! Åhhh så söta! Okej....... Så jag (Isabella) gjorde misstaget att be Joakim skriva dagens inlägg och det där var vad jag fick tillbaka.... På

Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien
Vårrullar, vitlök och ost!!
onsdag 28 januari 2015 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Idag var det dags att på allvar säga hej till Vietnam och upptäcka Ho chi minh! ?? Vi gick upp tidigt och började dagen med att äta ett fantastisk gott bröd med vitlök och ost på Sen tog vi vår lilla karta och letade upp en smått kaotisk marknad och många fina byggnader. Vi hann pricka

Hej Asien!
tisdag 27 januari 2015 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Vi landade i Vietnam 12.15 och det gick väldigt lätt att ta sig in i landet (både passkontroll och bagage). Vi tog oss in till stan och checkade in på Banana leaf hotel. Det ligger mitt i stan och var rent och bra. Vi gick en promenad och försökte att inte bli överkörda av alla mopeder som

Hej då Afrika!
måndag 26 januari 2015 - Entebbe, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Sista dagen i Afrika ?? vi åt en sista bussfrukost som var klar 5 minuter innan matlaget egentligen skulle börja göra frukosten... Förmiddagen ägnades åt packning, städning av bussen (okej, det var bara Henrik som städade...) och att klaga på att vattnet var slut på campingen = stopp i