Costa Rica

tisdag 6 januari 2015 - onsdag 21 januari 2015

Vi åker från Köpenhamn via New York till San José där sedan äventyret börjar.

Sista kvällen
måndag 19 januari 2015 - Tamarindo, Guanacaste, Costa Rica

Sista kväll innan avresa till San José . Idag har hittat happy hour, tilltalar Johansson. Igår fick vi äntligen se sköldpadda som kom upp på stranden för att lägga ägg. Den stackaren fick gräva flera hål och blev ändå inte nöjd. Så vi fick inte se den delen, synd. Vi låg på

Sol o bad
onsdag 14 januari 2015 - Tortuguero, Limón, Costa Rica

Dagen började 07.00 med 2 km strandpromenad. Stranden I härlig skugga så dags. Såg Apor i träden och Pelikaner som fiskade. Ekorrar med enorma svansar. Sen åt vi frukost i 1,5 time. Badade i havet, höga roliga vågor, o poolen. Samma temp typ drygt 25 grader. Strax innan frukosten stängde

Från kallt o blåsigt till VARMT o skön bris
tisdag 13 januari 2015 - Tamarindo, Guanacaste, Costa Rica

Efter 4 timmars bussresa på skumpig väg o serpentinaktiga vägar kom vi fram till Paradiset som en dansk-svensk-norsk-spansk kille som skulle till samma hotell uttryckte det. AM blev åksjuk men vi gick 50 m utanför o åt god lasagne. Sen har vi har badat i pool o i hav samt varit o handlat till

Nattvandring
måndag 12 januari 2015 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Två turer idag, först en guide tur ut i en ny och annorlunda regnskog där såg vi den berömda Quazale fågel med gröna och blå färger,lång stjärtfena.så vacker naturligtvis en massa andra fåglar som man inte kommer ihåg namnet på. Blev anfallen av kolibri som tyckte om min röda

Monteverde Cloud Forrest
söndag 11 januari 2015 - Tortuguero, Limón, Costa Rica

Båtresa på Arenalsjön sedan buss till Monteverde St Helena. Ännu en skumpig resa. Jätte fint rum men ack så kallt. Träffat ett svenskt par som är trevliga. Åkte vidare till en kaffe plantage, fick lära oss om kaffe bönan och dess olika rostningar. Inte bra att använda socker eller