Skepptuna-Bamako

torsdag 15 januari 2015 - söndag 1 februari 2015

Jag ska delta i välgörenhetsrallyt Budapest-Bamako. Bamako ligger i Mali. Jag kör min Chevrolet s10 årgång 2002 och ämnar skänka den om och när jag kommer fram.

lördag 31 januari 2015 - Diema, Kayes, Mali

Polackerna höll inte tiden när vi skulle iväg på morgonen. Jag blev stressad för vill inte missa förarbriefingen som hölls vid campen. Senare frågade en av dem om jag tyckte att det var deras fel att vi var sena? Jag sa som jag tyckte att ja en del av förseningen berodde på dem. Efter det

Slut på bensinen
fredag 30 januari 2015 - Kiffa, Assaba, Mauretanien

Säkerhetsläget är tydligen lite osäkert så dagens tävlingsetapp utgår och det bestämms att all ska ta närmaste väg till gränsen på asfaltvägar. Har tom tank på morgonen men fyrtio liter på flaket. Vill gärna ha kvar dem som säkerhet men alla bensinstationer i Kiffa har slut på

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Två apor fick jag se iallefall
torsdag 29 januari 2015 - Kaédi, Gorgol, Mauretanien

Lagade kylaren lite bättre på morgonen, trodde jag, vid polackernas hotell. Körde därefter med Ac'n på för fullt och det höll ca 70km, trist. Lagade änny lite bättre och sen har den lagningen hållit. Har kört med fullvärme in i kupén sedan dess för att minimera påfrestningen på