Två idioter på resa!

onsdag 28 januari 2015 - torsdag 19 mars 2015

Göteborg - Hongkong - Filippinerna - Vietnam - Kambodja - Thailand Vi kommer under en period på sju veckor resa runt i Asien. Tanken är att vi ska njuta och få uppleva så mycket som möjligt. Framförallt handlar det om att Markus ska få stillat sina behov av att komma iväg på en lång resa.

Borta fantastiskt men hemma BÄST!
lördag 21 mars 2015 - Varberg, Hallands län, Sverige

Mornings! I skrivande stund sitter jag nu i soffan hemma i Varberg bland flyttlådor och en sovande Markus. Jetlegen sitter i, vilket för mig innebär uppstigning 06.00 lördag morgon. Underbart! Jag ska försöka ge er en liten bild av våra avslutande dagar i Asien, vilket helt plötsligt

Ormtjusning i Mekong.
torsdag 5 mars 2015 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Efter några riktigt långa timmar i buss hamnade vi åter i storstaden Hon Chi Minh. Kvällen ägnade vi åt mat, dryck och en god nattsömn. Dagen efter bestämde vi oss för att besöka ett krigsmuseum som behandlade allt vad Vietnam-kriget innebar. Det var tung information som gjorde oss med

Uppsnärjd i det blå.
tisdag 3 mars 2015 - Phan Thiet, Vietnam

Efter vår nionde flygresa hamnade vi i Vietnam's största stad Ho Chi Minh, i folkmun även kallad Saigon. Vi mellanlandade under en kväll i Filippinernas huvudstad Manila. I Manila höll vi oss väldigt lugna, då det är en stad man helst inte vill eller ska vistas i under dygnets mörka

Senast aktiv - från Koh Chang Tai, Trat, Thailand
Från ett paradis till ett annat!
måndag 23 februari 2015 - Puerto Princesa City, MIMAROPA, Filippinerna

Hallooo! Från ett paradis till ett annat – SABANG! Vilket härligt ställe, långt bort från allt och alla! (tror inte jag såg en enda selfie-pinne på tre dagar!). En liten härlig oas på vischan bland djuren och bara några steg till det brusande havet och härliga sandstranden. Om vi

Vägen till paradiset.
onsdag 18 februari 2015 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

Tjofaderittan! Som damen min redan skrivit har vi varit på turist- och paradisön Boracay. Vår vistelse på ön blev aningen längre än vad vi först tänkt oss. Detta beror dels på att tajmingen med flygtider stämde dåligt och att priserna på flyg därifrån var förhållandevis höga.