Favoriter i repris- Ghana, Burkina Faso och Etiopien

onsdag 25 februari 2015 - tisdag 9 juni 2015

Äntligen ska jag gå på Afrikas röda jord igen! Äntligen ska jag få virra runt och låtsas som att jag vet var jag är påväg. Äntligen ska jag försöka äta spaghetti med händerna och duscha med hjälp av en hink och en mugg. Musiker där nere, stäm era djembetrummor och balafoner! Brösta upp er surfvågor! Nu kommer jag! Det blir Ghana, Burkina Faso och Etiopien denna gång. Den Frodiga, den Hedervärda och den Kulinariska. Dagboken är för er men också för mig, att jag ska ha någon att dela allt med eftersom jag reser själv. Hoppas jag kommer kunna skildra Afrika som jag ser det, magiskt i all sin enkelhet.

Halli hallå folket!
måndag 1 juni 2015 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Nu har jag haft mina sista dagar I mitt alskade Burkina och det fattas mig om jag ska vara arlig. Jag har inte skrivit pa ett tag va? Sedan jag var I byn har jag gjort ett besok I en annan by ocksa, dar en kompis fran forra gangen flyttat. Det var jag, Simbo, Kricka och tva syskon till honom som

bybesok
lördag 16 maj 2015 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

Tillbaka i Bobo Dioulasso. Alltsa jag hade glomt att Afrika var sa varmt! Na jag var med min kompis Anna i Italien i julas gick vi ganska mycket istallet for att ta buss eller sa, och jag hade tankt mig att gora det samma har, men wooooh, det ar hett har! Igar kvall markte jag att min flakt inte

Barnavardag
fredag 24 april 2015 - Lomé, Maritime Region, Togo

Nu borjar jag kanna mig lite “en laisse” har. Vilken betyder avslappnad. Aven om jag alltad kommer anse franskan vara ett latsassprak, ett misstag och en pest att lara sig, hander det ibland att jag har en stund av klarhet i huvudet just nar jag ska forsoka saga nagot, sa att jag faktiskt

nunnorna
fredag 10 april 2015 - Lomé, Maritime Region, Togo

Jag far kanske beratta om vad jag egentligen haller pa med. Nar jag fortfarande var I Sverige letade jag efter nagot att gora. Jag ville vara pa resa ett tag och jag vet sedan innan att jag efter ett tag blir trott pa att vara pa resande fot och da far jag lust att stanna ett tag pa samma stamme

AAAAfrika du går mig på nerverna !!
torsdag 9 april 2015 - Lomé, Maritime Region, Togo

(Det här inlägget kommer några dagar sent på grund av att det inte gått att lägga in något under några dagar på rededagboken) AAAAfrika du går mig på nerverna !! Eller din internetkapacitet iaf. Idag frågade en av nunnorna mig om jag hade sagt till mina föräldrar att jag kommit fram.

Favoriter i repris- Ghana, Burkina Faso och Etiopien

26 Bilder 7 Besökta platser 9 Dagböcker