32. Daytona 500

onsdag 18 februari 2015 - tisdag 17 mars 2015

Jaha så var det dags att ännu en gång uppfylla ett av det där med alla "måste upplevas", här i livet. Denna gång är det "Nascar" på Daytona 500. Jag å 200 000 motor tokiga amerikanare. Vi är 47 "motortossar" i den svenska gruppen, som skall roa oss i en vecka. När de åker hem kvitterar jag ut en "Mustang cab" och styr dit näsan pekar i tre veckor.

Businiss Class över pölen.
torsdag 19 mars 2015 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Tur kan man ha, det var problem vid ombordstigningen, ett gammalt par från de stora vidderna som aldrig flugit för eller förstod språket hade blivit placerade en bit ifrån varandra, flygvärdinnan förtvivlad, hur skulle hon lösa detta. Jag erbjöd mig direkt, ta min plats, jag kan sitta var

Bara slut kvar.
måndag 16 mars 2015 - Orlando, Florida, USA

Ja-ha, så kom den, sista dagen. Igår var jag på den berömda stranden i Daytona, där det stora bilracet startade, nu har även jag kört bil å solat där. Idag blir det bara en lång väntan, checka ut från hotellet kl 12, lämna Lillpojken kl 18, ombord stigning kl 20:50, landar på

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
"Våfflan" släng dej i väggen.
söndag 15 mars 2015 - Orlando, Florida, USA

Fördelen med att tröska runt helt oplanerat är att man kan hitta pärlor, både här och där. Å idag kom det en pärla. Efter att konstaterat att ett 2 dagars besök på Universal studios 2 parker skulle hamna på ca. 1 800 pengar (skr), tänkte jag om, såg 4 typiska ”Bikers” på

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Salvador Dali å Baseboll, den du!!
fredag 13 mars 2015 - Tampa, Florida, USA

Vilken dag det blev, Salvador Dali och Baseboll på samma dag, det kallar jag kulturchock. Men det säjer vel samtidigt något om mitt öppna sinne, jag är intresserad och road av allt häri i livet. Eller jag är kanske bara ”jäkligt nyfiken” av mej. Salvador var för mej tidigare en hel

"Airbnb" i Beverly Hill
onsdag 11 mars 2015 - Beverly Hills, Florida, USA

Igår lämnade jag Crystal River, för mitt första ”Airbnb” boende, man hyr alltså in sej privat hos människor, spännande. Jag hittade Betsy och Steve i Beverly Hill, (så nu bor man fint värre) jättetrevliga, vanliga människor med en fin hund. Skall bo här i 2 nätter. Jag har