En trevlig resa till Indonesien (och Singapore)

fredag 20 februari 2015 - torsdag 26 mars 2015

Sidemen, forsränning och Nyepi
lördag 21 mars 2015 - Ubud, Bali, Indonesien

Glöm Ubud om du vill beundra böljande risterasser och oräkneliga nyanser av grönt, åk till Sidemen istället! Har stannat två nätter och tre dagar i denna pärla till balinesiska by, hade lätt kunnat stanna längre och bara sett riset växa. "Lyxade" till det i Sidemen och bodde på ett

Gili T - Padang bai - Tirtagangga
måndag 16 mars 2015 - Tirta Gangga, Bali, Indonesien

Nu är jag tillbaka på Bali igen, efter två dagars kattfångeri på Gili Trawangan för det fantastiska projektet Cats of Gili (se cats-of-gili.blogspot.com). Cats of Gili är ett TNR(trap-neuter-return)-projekt som omfattar samtliga tre grannöarna Trawangan, Meno och Air. Den främsta drivande

Gili Air - Gili Meno
onsdag 11 mars 2015 - Gili Meno, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Efter ett par lata dagar på Gili Air har jag nu lyckats ta mig hela vägen till grannön Gili Meno, för att lata mig här i några dagar. Det har regnat en hel del de senaste dagarna här, men lite regn får man nog räkna med då det är regnsäsong här, (därav ordet "regn" i regnsäsong,

Gunung Rinjani
torsdag 5 mars 2015 - Gili Air, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Så var man nedkommen från den stora vulkanen Rinjani på ön Lombok. Två dagar tog det att kila upp och ned vulkanen, kvickt som en bergsget! Skämt åsido, igår -dagen efter, kunde jag knappt ställa mig upp på benen, än mindre gå mer än att mödosamt stappla mig fram några meter. Trodde

Mot Rinjani!
söndag 1 mars 2015 - Lombok, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Efter några dagar på Gili Trawangan där jag mestadels latat mig på stranden, cyklat ön runt (det tar typ 30 minuter att cykla runt hela ön) samt snorklat sida vid sida med meterstora sköldpaddor, så har jag nu tagit mig upp i bergen i mitten av ön Lombok. Jag har lyckats dra på mig en

En trevlig resa till Indonesien (och Singapore)

17 Bilder 10 Besökta platser 7 Dagböcker