Eva Johnny Maria Krister på långresa till Thailand - Australien - Singapore

fredag 27 februari 2015 - fredag 3 april 2015

Vi börjar vår resa med en veckas avkoppling i Bahn Phe i Thailand. Därefter bär det iväg till Australien där vi kommer att åka runt med tåg och buss. Vi börjar i Darwin och slutar i Sidney. Det som händer däremellan får ni läsa i dagboken. Vi avslutar med några dagar i Singapore innan vi åker hem.

Sidney, Singapore
söndag 29 mars 2015 - Torquay, Victoria, Australien

Hej på er alla våra vänner Nu sitter jag och skriver dagboken efter det att jag kommit hem. Detta p g av att det vi inte kunde koppla upp oss på internet någonstans de sista dagarna. Väl framme i Sidney hade vi bokat ett fint hotell mitt i centrum. Lite kul var det allt, när vi skulle checka

Melbourne/Canberra

Hej på er alla våra vänner! Vi lämnade bilen på Melbournes flygplats och tog taxi in till vårt hotell som låg mitt i centrala Melbourne en storstad som påminde mycket om New York. Höga skyskrapor i glas, människor och bilar överallt. Här är väldigt lätt att hitta gatorna går helt

Torquay
måndag 23 mars 2015 - Torquay, Victoria, Australien

Hej på er alla våra vänner ! Vi mår superbra och njuter av varje stund. Vi har kört Australiens vackraste väg Great oceans road. Den går emellan Port Fairy och Geelong. Johnny kör vänstertrafik som han inte gjort annat. Första dagen körde vi emellan Adelaide och Mount Gambier. Där var

Torquay
måndag 23 mars 2015 - Torquay, Victoria, Australien

Adelaide
onsdag 18 mars 2015 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej på er alla våra vänner! Nu har vi kommit fram till Adelaide och börjat att utforska staden. Efter 22 timmar på bussen var vi ganska medtagna, men vi gav oss ut i den stora staden i storlek med Stockholm. Vi åkte sightseeingbuss för att se de viktigaste sevärdheterna i staden. En vacker

Eva Johnny Maria Krister på långresa till Thailand - Australien - Singapore

4 Bilder 5 Besökta platser 11 Dagböcker